REVIEW: Tetris 99, Nintendo Switch

Elemente tactice într-un joc de Tetris?

Din multe puncte de vedere, Tetris 99 este o nebunie vizuală. În afara părții de ecran unde ai suprafața de joc vei putea vedea ceea ce fac ceilalți 98 de concurenți și vei putea să folosești 4 strategii diferite prin care să ai de-a face cu ei: poți fi defensiv pentru a ținti capcanele spre aceia care te atacă la rândul lor, poți ataca doar jucătorii care au luat medalii (s-au situat pe podium în partidele anterioare), îi poți urmări pe cei slabi, sau poți lăsa totul la voia întâmplării.

Aceste opțiuni de atac se pot schimba în orice moment și întotdeauna sunt marcate de imprevizibil: nu ai de unde să știi ce au ales ceilalți și cum pe cine este recomandat să ataci pentru a supraviețui cât mai mult. Poți alege să joci defensiv, dar nu poți ști cine te va ataca. Poți alege să ataci, dar nu vei avea cum să aflii dacă persoana pe care o țintești este un jucător mai bun decât tine și a ales modul defensiv (ceea ce înseamnă că totul se va întoarce asupra ta).

Tetris 99 este o nebunie care crează dependență. Nu vei afla niciodată din ce motiv ai fost eliminat și ce ai greșit în alegerile tale tactice, iar tot ceea ce poți controla în totalitate sunt piesele din propriul borcan. Cu cât le poziționezi mai eficient pentru a face liniuțe, cu atât îți cresc mai mult șansele să supraviețuiești vitezei aflate în continuă creștere și atacurilor care se intensifică pe măsură ce alți participanți dispar.

Mereu vei găsi un motiv să încerci din nou, permanent vei avea impresia că data viitoare va fi mai bine și de fiecare dată vei încerca să poziționezi piesele mai eficient, să te miști mai repede și să supraviețuiești mai mult. Din nou, șansele de a obține un loc pe podium sunt minime și eu nu am reușit să obțin această medalie după un număr de ore de joc pe care aș prefera să nu-l menționez și la care aș prefera să nu mă gândesc.

Nu aș fi crezut că un banal joc de Tetris poate deveni atât de captivant în anul 2019, când există mii de alternative și variații.