REVIEW: Tetris 99, Nintendo Switch

Despre control, grafică și sunet

Partea cea mai bună la Tetris 99 este controlul: absolut niciodată nu am avut impresia că am pierdut din cauză că jocul mi-a sabotat intențiile, piesa a alunecat în altă direcție, sau am apăsat un buton din greșeală și mi s-au spart toate oalele în cap. Totul este fluid, rapid și exact așa cum m-aș aștepta din partea unui titlu atât de competitiv.

Pe de altă parte, grafica este exact ceea ce trebuie: suficient de colorată pentru a atrage atenția, dar destul de elementară pentru a conține detalii vizuale inutile sau obositoare. Faptul că te poți opri pentru a vedea atacurile care au loc în celelalte 98 de borcane cu piese este ceva oarecum impresionant, dar un mod de a deveni neatent la ceea ce ar trebui să faci de fapt. Mai mult, culorile retro sunt alese cu gust și au un farmec aparte.

Muzica este oarecum repetitivă și bazată pe efectele retro, menite să inducă nostalgie. Sunetele de sintetizator suferă o compresie specifică chipurilor pe 8 biți, pentru a contribui la atmosfera familiară de Tetris pe un Nintendo din anii ’80. Pe alocuri există și influențe simfonice, menite să ofere jocului un aer de grandoare și glorie pe care îl întâlnești doar în imnurile sovietice. În fond, Tetris a fost creat de Alexei Pajitnov, nu vreun John Smith.

Tetris 99: Impresii generale

În timp ce jucam Tetris 99, mi-am amintit de un episod din South Park numit „Guitar Queer-o”. Pe parcursul acțiunii, personajul Stan Marsh descoperă jocul „Heroin Hero”, pretinde că va petrece doar puțin timp alături de el, dar sfârșește prin a-și distruge viața din cauza acțiunii fără finalitate, dar care crează dependență. Exact la fel m-am simțit și eu în timp ce țineam Switch-ul în mână și speram că voi reuși să obțin în sfârșit un loc pe podium.

Din fericire, acest review deservește ca un mecanism de a mă îndepărta în sfârșit de Tetris 99: îl pot privi în ansamblu, îl pot analiza din toate unghiurile și pot face o reflecție asupra comportamentului meu irațional. Putem spera că, de acum înainte, nu voi mai petrece timpul alături de acest joc pentru că mi-am descărcat deja gândurile despre el într-un articol.

Acum scuzați-mă, tocmai am realizat că este ora 4 dimineața în Japonia și sunt șanse destul de mari ca jucătorii de acolo să doarmă, ceea ce înseamnă că am șanse mai mari la podium.

9

+ Un joc surprinzător de captivant, ținând cont de simplitate;