Review: Watch_Dogs
Controlul vehiculelor suferă de “efectul cărămidă” şi nu se apropie de senzaţia receptată în GTAV. Mai degrabă, fizica se aseamănă cu ce primeam în Just Cause 2, acum câţiva ani buni. Acelaşi lucru este valabil şi pentru schimburile de focuri, căci mecanica de cover suferă din cauza unor probleme serioase, stricând din plăcerea jocului. Pe lângă dificultatea mişcării, Aiden ratează uneori punctul de cover indicat sau rămâne blocat lângă un perete. Singurul avantaj constă în melanjul de stealth şi abilitatea slow motion, ce poate crea momente unice în timpul încleştărilor violente. Pe de altă parte, misiunile permit – de cele mai multe ori –, utilizarea hackingului în detrimentul gloanţelor. Panourile electrice şi valvele controlate electronic pot exploda la comandă, la fel ca grenadele smart din dotarea gărzilor. Astfel, deşi sunt disponibile diferite tipuri de pistoale automate, puşti şi mitraliere, tot intruziunea în ctOS rămâne deliciul combatului.
Aiden îşi poate îmbunătăţi abilităţile prin distribuirea de skill points într-un arbore împărţit în patru ramuri: Hacking, Driving, Combat şi Crafted Items. Craftingul se rezumă la asamblarea unor aplicaţii sau gadgeturi artizanale (grenade, bruiaje împotriva poliţiei etc.), folosind materiale găsite în lumea jocului. Nimic prea complicat – o mecanică ce îmi aduce aminte de Assassin’s Creed sau FarCry 3. Apropo de elemente reciclate: Watch_Dogs împrumută şi el ideea punctului de sincronizare, prin prezenţa turnurilor ctOS. Efectul este similar cu deblocarea antenelor din FC3 sau sincronizarea din AC, astfel încât pe hartă vor fi afişate toate elementele de interes din jurul turnului. Până la urmă, dacă funcţionează, de ce nu? Un concept interesant este modul multiplayer online, formulat pe baza unui joc asimetric de-a şoarecele şi pisica, disputat între tine şi “fixerii” care te invadează şi vor să-ţi facă existenţa un chin, pentru a duce la capăt contracte. Răsplata constă în puncte Notoriety, ce augmentează performanţele din timpul curselor online, Jam Comm-ul sau scanarea de precizie (cu scopul identificării invadatorului pe un anumit areal). Mai mult, există numeroase activităţi secundare şi obiecte colecţionabile, utile în evoluţia oricărui vigilante. Crime Prevention System, de exemplu, te pune în situaţia de a împiedica desfăşurarea unei crime, în timp ce tripurile digitale te vor arunca în diferite minijocuri de-a dreptul trăsnite, cum ar fi saltul psihedelic pe flori gigantice. Ştiu…sună într-un mare fel.
Aş vrea acum să revin la personaje – de dragul aprofundării subiectului. Chicago este dominat de conflictul dintre DedSec, gruparea de hackeri, Black Viceroys, o bandă de infractori conduşi de Delford “Iraq” Wade şi Chicago South Club, un cartel mafiot extrem de periculos. Cumva, Aiden este prins între toţi, deşi are de partea lui două entităţi savuroase: superba, seducătoarea şi inteligenta Clara Lille, alături de excentricul fixer Jordi Chin. Dacă motivele Clarei sunt incerte, Jordi separă evident “morala de moola”. Cu aşa suport, nici nu mă miră de ce direcţia evenimentelor în care este captiv stoicul Aiden implică un ventilator şi o grămadă de mizerie. Însă cel mai detestabil personaj rămâne Dermot “Lucky” Quinn, liderul South Club. Nu ştiu cât au muncit băieţii de la Ubi pentru a produce un moşneag atât de scârbos, dar au reuşit cu vârf şi îndesat, fiindcă Quinn îmi aduce aminte de Brick Top din Snatch – iar asta spune multe.
Voice acting-ul, prezentarea şi designul personajelor scot în evidenţă valorile producţiei, prin nivelul calitativ înalt. Din păcate, nu pot spune acelaşi lucru despre restul blocurilor aşezate la fundaţia noului IP Ubisoft. Watch_Dogs pare incomplet, neşlefuit şi cumva grăbit. Sunt convins că jocul trebuie să crească, să primească un patch şi un sequel – abia atunci vom putea discuta despre o franciză de succes. Momentan, Watch_Dogs este doar o alternativă pentru alte titluri de acţiune open-world, mult mai bine închegate. După o doză zdravănă de hype, cred că am primit exact ce meritam. Poate că Ubisoft îşi va spăla păcatele cu The Crew, Far Cry 4 şi Assassin’s Creed Unity, în viitorul nu foarte îndepărtat. Sau poate că nu.
Watch Dogs (stilizat Watch_Dogs), un IP Ubisoft nou, îndrăzneţ şi plin de idei interesante, eşuează la capitolul realizare tehnică şi -- din nefericire -- se îneacă în momentele cele mai importante. Totuşi, acest lucru nu înseamnă că trebuie evitat. Din multe puncte de vedere, Watch_Dogs este un titlu care merită jucat şi asimilat, nu pentru ce promitea să fie la E3, ci pentru forma lui finală -- de preferat pe PS4 sau Xbox One, dacă vă deranjează să pândiți patch-uri. + Un pas înainte pentru Ubisoft la capitolul originalitate - Realizare tehnică dezastruoasă |
|
Gen: Open-World, Action-adventure Data lansării: 27 mai 2014 Platforme: PC, PS3, X360, PS4, Xbox One, WiiU Versiune testată: PC, PS4 Producător: Ubisoft Montreal Distribuitor: Ubisoft |
20 Comentarii
Vira
Congrats!
Aidan
Danke! A venit greu, dupa multe nopti nedormite, cu sudoare si efort! Ah, si nu din cauza textului…
na
Deci Aidan poate sa scrie si critic. Un pas bun inainte!
Aidan
Nu citeai revista, nu-i asa? 😛
KiMO
LOL!
Comsa Vlad Horia
the division , cu asta cred ca isi vor spala pacatele
Aidan
Foarte probabil, dupa ce am vazut la E3. Nici R6 nu parea de ignorat…
Bobbie
Nu ma consider pirat , am 110 jocuri cumparate pe steam , dar in legatura cu watch dogs , ma bucur ca l-am luat de pe torrent ,chiar ma gandeam serios sa il cumpar.
Emil Capusan
Damn,si chiar mi-am pus sperante in el.Da fuk,doar pt ca are o grafiscioara otiruca mai defecta,nu inseamna ca-i un joc rau.,e putin dezamagitor dar,o s ne treaca,
Bobbie
E primul joc care imi merge la medium pe confinguratia mea , nu e nici bine optimizat ,etc , l-am jucat doar sa il joc , sa nu raman prost.
Teo
Same!
dupa ce ma obisnuisem cu crysis 3 la ultra, bf4 la ultra (cu cateva freezes pe ici-colo, ce-i drept), sa fiu nevoit sa dau texturi pe medium, antialising pe temporal SMAA si v-sync off nu e chiar ceea ce imi doream. plus ca texturile chiar nu arata cine stie ce pe high, nu inteleg necesitatea unui GPU de 2 GB pentru asta…
Totusi, story-ul mi se pare de milioane, l-am terminat in mai putin de 10 ore dar a fost epic. Astept un patch serios!!! Dar si moduri, DLC-s… dar stai, gta v pe pc la toamna??? Nu mai e nevoie, Ubi! Ne vedem la AC Unity 😀
Bobbie
O sa fie acelas AC , cum au fost pana acum ..
Teo
Totusi 4 a fost prea tare, sincer nu m-ar deranja sa fac exact aceleasi lucruri, pe strazile Parisului, ca sa-mi reamintesc doza de hype oferita de Black Flag
adrian
Nu ma consider un mare gamer, insa am testat Watch Dogs pe un PS4, iar grafica mi s-a parut chiar buna, comparativ cu alte jocuri aparute in ultimul an pe consolele next-gen. Nu cred ca e cazul sa o catalogati drept ”mediocra”….aaa, ca unii au pc-uri care au resurse insuficiente pt a rula jocul la o grafica foarte ok, asta e partea a doua. Nu e cazul sa generalizati. Jocul are o grafica buna, fie ca vreti voi sau nu vreti sa acceptati lucrul asta. Iar a doua poza din articol (cea din timpul gameplay-ului) ori e luata de pe un ps3\xbox 360 ori de pe un pc care nu permite condtii vizuale optime ale jocului respectiv.
ncv
Nu! Tin sa te contrazic. Jocul ofera mult mai putine, la nivel grafic si interactiv, decat altele lansate acum 6 ani. Si are cerinte muuult mai ridicate.
Uite aici o comparatie intre WD si GTA 4 (4 nu 5)
https://www.youtube.com/watch?v=JGRsrFdwb2c&feature=kp
Din punct de vedere al atentiei la detaliu GTA 5 pe PS360 este mult mai impresionant decat WD pe PC cu toate detaliile la maxim.
Jocul nu este urat dar asta nu inseamna ca nu e mediocru si prost optimizat pentru PC.
Joaca inFAMOUS Second Son, o sa-ti schimbi parerea despre cat de bine arata WD pe PS4.
Aidan
word up! +1 ncv pentru link 😉
Sistemele noastre de test se incadreaza in categoria urmatoare:
Carcasa – Antec Nineteen Hundred
Sursa alimentare – Antec TruePower Classic 750W
Placa de baza – Intel DZ87KLT-75K
Procesor – Intel Core i7 4770K 3.5GHz
Cooler CPU – Noctua NH-D14
HDD – SSD Intel 730 Series 240GB SATA-III 2.5 inch
Placa video – EVGA GeForce GTX 690 4GB DDR5 512-bit
Memorii – 2x8GB ADATA XPG Xtreme Series DDR3-2133X
De exemplu, nici pe monstrul de mai sus jocul nu rula satisfacator. Atat Kimo cat si eu am fost dezamagiti de acest aspect.
Teo
Baietii de la Rockstar au mult mai multa experienta in jocuri open-world care vor sa imite tema prezentului decat Ubisoft. Nu m-a mirat faptul ca GTA IV ofera mult mai multa atentie la detaliu decat W_D, dar asta nu inseamna ca grafica e mai buna la GTA. Cel putin nu la reflectii (pe jacheta uda a lui Aiden se reflecta environment-ul, ceva ce m-a impresionat tbh)
Adrian
Într’adevăr, Infamous Second Son, arată chiar ok, dpdv grafic. Dar oricum, rămân la părerea ca WD arată bine grafic pe PS4. Pe PC NU ŞTIU cum arată, nu am nici măcar un sfert din resursele NECESARE pt a rula jocul, pt ca nu mai joc pe PC de mulţi ani. Oricum sa nu exagerăm cu Gta 5 pe ps3 şi x360. Arată bine pe consoleze menţionate, dar nu e peste WD pe Ps4 . E doar o părere, sa o luaţi ca atare! Seara faina! 🙂
ncv
Am spus din punct de vedere al atentiei la detaliu:
https://www.youtube.com/watch?v=MmIgFtLa00Y
GTA 5 este la mii de ani lumina…
Daca ai papuci in picioare se vor lasa si vor lovi calcaiul la fiecare pas. Oamenii care au facut acest joc sunt nebuni si avem nevoie de cat mai multi ca ei. Si au reusit sa impinga tot ce vezi in acest filmulet + 1 milion de alte lucruri, pe platforme cu doar 512, respectiv 256+256 RAM. Impresionant e prea putin spus.
Teo
Ai perfecta dreptate in privinta detaliilor. Multumesc ca ai postat link-ul asta, nu eram 100% sigur daca sa cumpar GTA V cand apare pe PC, dar acum am constatat ca merita fiecare banut!