REVIEW: Anthem

Ok, doar Imnul Creației

Aș vrea să revin puțin la story. Nu este foarte consistent, deși se bazează pe un lore binișor scris. Problema este felul în care e livrat, interacțiunea cu NPC-urile din Tarsis fiind anevoioasă. Ți se cere prea mult timp să asculți chestii inutile, iar cele esențiale sunt trecute repede în revistă. 

Adică, aș vrea să mă scufund în povestea castei Cypher, formată din copiloți cu abilități psionice, parteneri de nădejde ai oricărui Freelancer. Mai mult, chiar aș vrea să aflu câte ceva despre lumea din Anthem, Bastion, fără să citesc frânturi de text răspândite prin oraș – vreau ceva organic, natural, așa cum se întâmplă în toate RPG-urile marca Bioware. Aici nu ai ocazia să deduci, să absorbi…Sigur este același studio la cârma proiectului?

Ok, unde eram? Așa, The Anthem of Creation este o sursă inepuizabilă de energie și – ați ghicit – creație. Lumea este în permanență alterată, extinsă sau coruptă de această antică tehnologie neînțeleasă, chestie care declanșează evenimentul din prolog și antrenează luptele ulterioare, fie ele personale sau pe o scară mai largă. Oh, iar răufăcătorul principal, totalmente clișeu, sfinte, l-au scos cumva din He-man?

„Verticalitatea și tridimensionalitatea spațiului sunt esențiale în gameplay, forțându-te să te miști mereu cu Javelin-ul preferat”

Ce faci tu cu The Anthem of Creation? Aduni fragmente și le aduci într-o sursă de emanații. Cel puțin asta înseamnă primele 10 ore din Anthem. Co-op-ul stabil, cu matchmaking aproape instantaneu, te cuplează cu un squad dezinteresat compus din străini – și tu vei ajunge la fel cât ai zice pește. Străin și dezinteresat.

Pur și simplu nu te îndeamnă să îl duci până la capăt ori să comunici cu coechipierii. Misiunile sunt repetitive, iar explorarea liberă o corvoadă ultra-plictisitoare. Să renunți în acest punct este omenește, deoarece instanțele și boșii sunt dedicate exclusiv tacticii tank & spank, cu toate că ai parte de mobilitate.

De sus până jos

Anthem este cel mai dezamăgitor titlu din portofoliul Bioware, un joc creat pentru a fi un serviciu din care se pot mulge bani. 

Nu are suflet și nu știe ce să facă cu tot potențialul de care dispune. Până și partea de looting este un eșec, fiindcă nimeni nu vrea să adune bulinuțe colorate, ca mai apoi să aștepte finalul misiunii și 2 minute de ecran de încărcare pentru un item comun. Drop rate-ul este jalnic și armele de nivel superior nesatisfăcătoare. În comparative cu Borderlands, de exemplu, Anthem pare făcut cu mâinile la spate de niște incompetenți care nu pricep acest gen.

În afară de grafică și sunet, noul IP greșește în orice face. Aș comite o eroare gravă dacă l-aș recomanda cuiva – doar dacă adoptă o formulă free-to-play și își rezolvă problemele de gameplay design. Pe mine m-a pierdut târziu, recunosc, aproape de nivelul 30. Poate că îl voi relua atunci când este reparat.

Acum este doar un titlu ignorabil, cu marketing exagerat.


5.0

Testat pe: PC  
Disponibil pe: PC, PS4, Xbox One
Gen: Action Adventure/Looter shooter online
Producător: Bioware
Distribuitor: Electronic Arts
Data lansării: 22 februarie 2019

3 Comments

  1. spookieman martie 14, 2019
    • Aidan martie 14, 2019
  2. armi martie 22, 2019

Leave a Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.