Special! Ultra! Combo! EVO!!!

Săptămâna trecută a fost monstruoasă pentru iubitorii scenei competitive. Ne-am minunat privind la strategiile dezvoltate de cele mai bune 16 echipe ale momentului, în calificările pentru finala de 8 a celei mai mari competiții de jocuri electronice organizată până acum, The International (DOTA 2). Weekend-ul explodând sub un milion de combo-uri la EVO, o adunare (din nou cea mai mare) a bătăușilor virtuali. Tekken Tag Tournament 2, Injustice: Gods Among Us, The King of Fighters XIII, BlazBlue: Chrono Phantasma, Killer Instinct, Super Smash Bros. Melee, Ultimate Marvel vs. Capcom 3 și Ultra Street Fighter IV, au dus la cel mai bun EVO organizat până acum. Cu întorsături de situație, drame, jocuri mentale și bineînțeles, prestidigitație, la cel mai înalt nivel. Am întârziat un pic tocmai pentru că am ținut să vizionez toate finalele (după care internetul s-a supărat pe mine și a plecat pentru o întreagă zi. Pentru ca de… așa e-n viață). Dacă vă plac jocurile, mai ales cele cu bătăi (fighting games), aveți mai jos mai bine de 12 ore de divertisment de calitate.

Tekken Tag Tournament 2
În TTT2 fiecare jucător alege doi luptători pe care-i poate schimba oricând între ei în timpul luptei. Dar e foarte important să o facă la momentul oportun, pentru că, diferit de majoritatea jocurilor de gen, dacă oponentul tău reușește să-ți omoare unul din componenții echipei, pierzi runda. Nu vrei să fii prins în combo-uri când ai mai puțin de jumătate din bara de sănătate. Odată trecut în expectativă luptătorul va începe să-și regenereze porțiunea roșie de „viață”, deci, de multe ori e important să reziști în luptă cât mai mult după ce ai schimbat. TTT2 este diferit de celelalte jocuri prezente la EVO anul acesta și pentru că este complet 3D. Poți păși în lateral oricând, spațialitatea (sunt mulți termeni specifici greu de tradus în română într-un singur cuvânt) și loviturile circulare devenind foarte importante. Tekken Tag nu este la fel de rapid ca celelalte jocuri prezente la EVO și nici nu dezvoltă combo-uri interminabile, ceea ce face luptele mult mai cerebrale, dar nu mai puțin interesante. Introducerea perfectă în această lume a luptelor digitale.
Dacă nu doriți să vă uitați la tot show-ul (cei mai buni 8) săriți la minutul 52:25 pentru marea finală.

Injustice: Gods Among Us
Este un fighter care seamănă (prin comparație cu TTT2) mult mai mult cu cele tradiționale. Concurenții aleg un singur luptător la începutul partidei și se bat în plan. Mulți dintre jucătorii de top concentrându-se asupra aceluiași personaj cu care vor încerca să câștige tot turneul. Cum aici luptătorii sunt însă super eroi, majoritatea au foarte multe „lovituri” de distanță. Pistoale, lasere, cârlige (grappling hooks) etc. În plus, Injustice adaugă obiecte și gadgeturi specifice fiecărui stadiu, ce pot fi folosite pentru a-ți crea avantaje, sau lua prin surprindere adversarii. Mobilitatea, distanțele și felul în care controlezi ringul fiind aici foarte importante. Sunt importante în toate fighter-ele, dar parcă în I:GAU cu atât mai mult. Ca de obicei nu vrei să fii prins într-un colț sau în combo-uri. Injustice nu este însă la fel de neiertător ca alte titluri și este un pic mai rapid decât Tekken Tag, ceea ce-l face atât tactic cât și spectaculos. Jocul mai vine și cu o bară (din nou, prin comparație cu TTT2) care se umple cu fiecare lovitură primită sau combo executat. Această „furie” acumulată putând fi folosită pentru a rupe seriile adversarului, pentru a executa cea mai puternică lovitură a personajului (numai dacă bara e plină) sau pentru a intra în modul wager (de pariere), în care ambii jucători pun la bătaie o bucată din „furia” adunată. Câștigătorul aplică o lovitură sănătoasă oponentului sau recuperează o bucată din viață.
Dacă nu doriți să vă uitați la tot show-ul (cei mai buni 8) săriți la „minutul” 01:16:45 pentru marea finală.

The King of Fighters XIII
În KofF XIII concurenții aleg 3 luptători și ordinea în care doresc să intre în scenă. Luptătorii nu pot fi schimbați între ei dar barele de… (o să le numesc aici) „energie” se transferă de la unul la altul. Cum această energie este foarte importantă, pentru că îți permite să execuți Super lovituri sau să întrerupi un combo, exact în momentul potrivit, pentru a începe un altul (și astfel să prelungești seria de lovituri), ordinea personajelor devine la rândul ei crucială. Mulți concurenți preferă un luptător puternic la sfârșit și păstrează cât de multă energie pot pentru el, în timp ce alții preferă o abordare mai echilibrată atât ca personaje, cât și ca uz de energie. Jocul cere reacții supraomenești și dezvoltă combo-uri interminabile și spectaculoase, unele dintre ele foarte greu de executat. KofF XIII favorizează atacul, pentru că vine cu o altă bară de energie, care de această dată scade de fiecare dată când barezi lovituri, odată terminată atacatorul putând iniția orice lovitură dorește. Timpii de reacție, execuția și presiunea constantă aplicată adversarilor fiind aici foarte importante. A, și să nu uit, toate personajele și mișcările lor sunt desenate de mână…
Dacă nu doriți să vă uitați la tot show-ul, vă recomand să începeți cu finala „mică” – 01:59:30 (de aici câștigătorul se duce în finala mare, formatul este un pic ciudat). Drama începe acolo și crește la cote incredibile. Sala este în picioare la 02:20:00, ce meci! Marea finală, imediat după – la 02:22:00

BlazBlue: Chrono Phantasma
BlazBlue seamănă, oarecum, cu King of Fighters, când privim la mecanicele de joc: bare de energie, „scut” și combo-uri. Nu te lasă să alegi decât un luptător per partidă dar posibilitățile de a întrerupe seriile de lovituri sunt mai diverse, în timp ce personajele sunt incredibil de versatile și diferite, cu multiple abilități unice: bombe, lasere, capcane, supersărituri etc. BlazBlue cere mult mai multă atenție în joc și viteze de execuție la fel de mari. Luptele devin mai tactice și extrem de spectaculoase, câteodată foarte tensionate.
Aici, dacă nu doriți să vă uitați la tot show-ul, recomand să începeți din „semifinale” – 01:24:50. Finala, la 01:40:33, depășind orice așteptare. Ce luptă incredibilă! Câtă pasiune…

PS. Luptătorii aleși de competitori în finală sunt printre cei mai normali ai jocului(?!). Dacă v-a plăcut și vreți mai mult dați o tură și pe la 49:30 pentru a vedea unul din cele mai complexe și ciudate personaje din jocurile cu bătăi.

Leave a Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.