Review: Child of Light
Recomandarea mea este, bineînțeles, să nu deschideți acest joc gândindu-vă că o să aveți parte de o experiență JRPG de milioane, ci ca pe un platformer adventure simplu, cald, deosebit de frumos, cu zâne și alte lighioane. Adică exact ceea ce este cu adevărat. După trei ore, am realizat, că titlul nu e mai mult decât pare, și am reușit să mă dezbar de preconcepțiile anterioare. Da, poezia șchiopătă din loc în loc, dar dialogul este frumos foc, cu replici potrivite-n rimă și în joc. Povestea, chiar dacă nu trece de nivelul basmelor inocente, crescute de casele de producție americane aferente, nu este nici supărătoare, ba, din când în când, veți fi surprinși de estetica orbitoare. Pusă-n valoare de puzzle-urile aruncate peste hotare. Sunt momente-n care, aș putea spune că titlul se apropie chiar de Treasure Planet, ce mirare! Aurora, fetița regelui de pe la 1895, din Austria, se îmbolnăvește și, aparent, moare. Se trezește însă-n Lemuria, un tărâm plin de ființe bizare. Descoperă că luna, soarele și stelele au fost furate și trebuie repede recuperate.
Luptele sunt un pic prea asemănătoare, dar în timp descoperi trucuri și abilități surprinzătoare, iar cum echipa de prieteni se face din ce în ce mai mare, posibilitățile devin și mai extraordinare, începi să apreciezi această simplitate-nșelătoare. Aurora primește-n dar o pereche de aripioare, și-ncepi să zbori din vale-n, vale, și cauți peste tot, poțiuni și cristale. Cunoașteți versatilitatea licorilor în utilizare, dar sticlele vin cu aceeași simplitate-nșelătoare-n combinare. Ce să faci, să păstrezi, oare, trei cristale cu o putere slab tămăduitoare, pe care le poți insera în trei obiecte oarecare, sau să le combini într-unul cu eficacitate mai mare?
Întotdeauna am avut probleme-n exprimare, când am încercat să prezint frumos, mecanisme de joc clare. Mă ajut aici de un filmuleț prietenos. Ce încântare!
Jocul nu m-a fermecat ca celelalte, în urma cărora nu mai aveam răbdare, să mă întorc acasă să trec la fapte. Dar nici nu m-a plictisit, ceea ce îmi spune că nu e de prigonit. Am ales pe fiecare hartă, să-mi măsor forțele cu toți inamicii măcar o dată. Experiența acumulată, mi-a deschis drumul către poarta tuciurie și l-am terminat cu bucurie.
Un Ca platformer-adventure: Ca JRPG: Ca basm interactiv pentru copii: |
|
8.0
|
|
Gen: Platformer cu elemente RPG, Puzzle, Adventure Data lansării: 30 aprilie 2014 Platforme: PC; PlayStation 3, 4, Vita; Wii U; Xbox 360, One Versiune testată: PC Producător: Ubisoft Montreal, Ukraine, Bucharest, Massive Distribuitor: Ubisoft Rating: 7+ |
14 Comentarii
Michi
La final ar fi mers si o categorie Ca basm (interactiv). Din punctul asta de vedere e desavarsit. Cand o sa am copii nu o sa le povestesc Harap-Alb, o sa ii pun sa joace Child of Light 🙂
Mi-a placut articolul, mai ales pagina trei. Ti-au iesit mai bine rimele decat Rubellei 😀
ncv
tu ești un pic ciudat… am crezut ca am înnebunit și am uitat să pun categoria… să treci pe la doctor, poate ai nevoie de ochelari, sau si mai rău, de niște litiu… (îmi pare rău… 🙁
Michi
Nu sunt sigur cum sa iau raspunsul asta, dar daca partea aia cu Ca basm interactiv (…) era deja acolo imi cer scuze ca am ratat-o. Vorbesc foarte serios, nu am vazut-o.
ncv
OMG! am glumit, am spus ca o sa fie un foarte bun mindfuck… (am adaugat si categoria si comentariul in acelasi timp)
acum am impresia ca am dus totul prea departe si ma simt prost 🙂 😐
Michi
Pfoai, ma bagasei in sperieti la modul serios pentru ca citisem de cateva ori caseta si eram sigur ca nu mai fusese ceva acolo. Imi pare rau ca nu am prins gluma, dar mindfuck-ul ti-a iesit cu varf si indesat 🙂
ncv
asa-ti trebuie daca-mi insulti versurile 🙂 (apropo, foarte bun jocul de cuvinte
(am descoperit limita pentru Reply – Reply – Reply
Aidan
Trebuie eliminata, N2 nu cunoaste limite 😛
Btw, ncv, excelent review. M-ai lasat cu gura cascata de la titlu si pana la pagina 3. Kudos!
ncv
lasa vrajala si termina review-ul ala…
de fapt, ia stai asa, cum adica pana la pagina 3, vrei sa spui ca pagina 3 e naspa?!
(multumesc amandurora!) 🙂
Valentin Ștefan
Mersi că ai menționat Xenoblade și The Last Story… m-am ferit până acum de JRPG-uri, dar cred că a venit momentul să suflu puțin praful de pe Wii-ul prietenei…
ncv
sper sa nu te dezamageasca,
amandoua jocurile pornesc mai greu, la fel ca si anime-urile.
dupa ce ai inteles motivele personajelor, cum se joaca, ce trebuie sa faci etc. sunt… incredibile. (cam 10 ore din pacate, poate si mai mult daca nu joci de obicei JRPG-uri…
Final Fantasy 13 e mic copil pe langa ele (mai putin grafica bineinteles), e si normal, cei care au lucrat la Xeno si TLS sunt veterani FF.
Xeno – Tetsuya Takahashi – Final Fantasy V, VI, VII, Chrono Trigger, seria Xenosaga (grafica, story, director)
TLS – Hironobu Sakaguchi – Final Fantasy, II, III, IV, V, VI, VII, Tactics, VIII, IX, X, XI, XII, XII-2 (design, director sau producator) – extra, Parasite Eve, Xenogears, Chrono Trigger, Chrono Cross, Vagrant Story, Kingdom Hearts, Lost Odyssey… OMG!
Alin R.
Nu știu dacă-i doar hypeul problema. Din joc în sine se poate vedea cum ar fi putut deveni ceva special. Nu neapărat ca JRPG hardcore, dar ca joc pur și simplu și experiență. Ceva lupte cu bossi mai inspirate ar fi ajutat mult.
Dar tratându-l ca un soi de ”baby’s first JRPG” cred că e loc suficient pe lume și pentru astfel de jocuri. Mai ales că lansându-l pentru PC poate nu se adresează oamenilor care au trecut prin Chrono Trigger, seria FF, Grandia, Persona etc.
Mi s-a părut un pic mai colțos și mai închegat tematic decât zici. Discuțiile despre capitalism din orașul șobolanilor sunt spumoase, atmosfera este încărcată de melancolie, toate comunitățile prin care treci sunt paralizate de tradiție, companionii sunt niște excentrici în comunitățile lor și cresc alături de Aurora, paginile de jurnal sunt destul de interesante.
ncv
Ai dreptate, am fost dezamagit de faptul ca putea fi ceva cu adevarat deosebit dar nu au vrut/putut sa faca mai mult. Daca te-ar fi lasat sa lupti cu trei prieteni in loc de doi, lupta ar fi devenit mult mai tactica, ai fi putut crea strategii mai interesante. In compania unor inamici mai puternici, ar fi fost suficient cat sa dea valoare gameplay-ului. De fapt, dupa cum arata campurile de lupta, cred ca asta a fost planul initial, numai ca au dat inapoi. Sistemul de combinare al gem-urilor este si el penibil de simplist etc. etc. Nu le-am mai subliniat pentru ca la fel ca si tine, imediat ce am dat deoparte obsesia JRPG, am descoperit un joc inchegat, care nu merita lovit mai tare decat am facut-o. Opt, este oricum o nota respectabila.
Cum gameplay-ul a devenit, in cazul meu, fad si simplu, focusul a cazut pe toate celelalte componente ale jocului. Imi lasa timp de gandire, cum ar veni, si nici nu facea adrenalina si dopamina sa curga, pentru a induce acea stare de euforie ce poate face toate lucrurile mai frumoase. O data cu comment-ul tau am reevaluat povestea, poezia si personajele. Dar chiar si acum, la rece, tot nu le pot ridica prea mult in slavi. Sunt jocuri indie, deci, tot mici, „simple” si ieftine, care ii dau peste nas. Baremul e mult mai sus de atat – iar producatorii indie nu au avut banii sau uneltele lui Ubi sau o echipa de 30 de oameni cu care sa lucreze. Vezi, Paper, Please; To the Moon; Braid; The Stanley Parable; chiar si Bastion, daca vrei sa ne legam de cat de interesante sunt personajele sau cat remarcabili naratorii.
Pentru mine, un veteran in ale JRPG-urilor si indie-urilor cu fite, dar si un mare devorator de film si anime „de calitate”, jocul nu depaseste un 8.
Alin R.
Opt într-adevăr mi se pare o notă mai mult decentă, poate chiar mai mare decât i-aș fi acordat dacă aș fi fost într-o poziție similară. Ce m-a făcut să comentez a fost faptul că ai cam stat două treimi din recenzie să vorbești despre cum ți-ar fi plăcut să fie jocul și nu să discuți ceea ce a fost în sine oferit.
ncv
ma mai apuca, dar e vina lui Ubi, pentru ca a lasat pe toata lumea sa creada ca e altceva… 🙂