GIBBOUS: A CTHULHU ADVENTURE – REVIEW & CONCURS [UPDATE]

HPL APPROVED

Dacă atunci când auzi de Lovecraft te trec fiori pe șira spinării, have no fear, stilul cartoonish care amintește de filmele clasice Disney va face trecerea de la înfricoșător la amuzant atât prin detalii bine plasate, cât și prin replici din cele mai neașteptate. Am apreciat prin toată călătoria personajelor principale faptul că obiectele pe care le vei folosi pe parcursul jocului sunt destul de ușor de găsit, plasate în mare parte a timpului în locuri logice sau vizibile.

Să spunem doar că am avut nevoie de ceva timp la început să realizez că jocul nu te pune să cauți în fiecare colțișor întunecat, acoperit cu pânze antice de păianjen, doar pentru a găsi cheia către următorul nivel. E lucru mare să vezi că cineva te înțelege, ca jucător, că nu vrei să petreci două ore din după-amiaza ta liberă, de după ce te întorci de la muncă, căutând acul în carul cu fân printr-un proces sisific de click pe fiecare pixel de pe ecranul vizibil.

Aș dori o cameră separată pentru pisica mea vorbitoare, dacă se poate

FELIS CATUS, INGREDIENTUL LIPSĂ

În aventura ta ai ocazia să joci, pe rând, cu fiecare dintre cei trei protagoniști. Aici intră în scenă legendarul… bibliotecar și student… Buzz Kerwan. De altfel, cine ar fi mai potrivit să descopere Necronomiconul decât cineva care îl are zilnic sub nas, dar fără să știe. Mai suntem ajutați și de misteriosul detectiv particular cu probleme existențiale legate de încălțăminte, Don R Ketype, care se dovedește a fi un prieten de nădejde.

Toată povestea nu ar avea intrigă dacă nu o introducem și pe pisica lui Buzz, numită inventiv Kitteh, care capătă darul, sau blestemul, de a putea să-și vocalizeze părerile. Mai adaugi în salată și câteva culte malefice, fiecare dedicat unor întreprinderi mai întunecate decât ale celuilalt, și rezultatul e întortocheatul și elaboratul Gibbous.

Detectiv pe datorie…