Hands-on: DiRT Rally

Muzica superbă se îmbină perfect cu grafica detaliată, începând cu interfaţa curată şi terminând cu toate cele 36 de stagii disponibile în early access. Momentan poţi alerga la volanul unei colecţii de 17 maşini – clasice din anii 60, 70 şi 80, Grupa B, Grupa A şi post-2010 –, în cadrul disciplinei de raliu. Modul Hillclimb există, dar nu este încă disponibil. Realismul, principalul atu, se extinde asupra tuturor mecanicilor de joc.

dirt_rally_preview_N2 (4)
Detalii de la roată: după o analiză atentă, am realizat că este rotundă…

Aici, la aceste niveluri esenţiale ale gameplay-ului, DiRT Rally punctează excelent: a fost introdus un sistem de upgrade bazat pe experienţa echipei şi rezultatele obţinute în urma şofatului, evoluţia fiind individualizată pentru fiecare maşină din garaj; timpul a devenit principala resursă în economia curselor, penalizările şi reparaţiile afectând rezultatul final; indicaţiile ultra-complexe oferite de copilot trebuie descifrate, memorate, apoi puse în practică şi, nu în ultimul rând, opţiunile de asistenţă & setup au fost îmbunătăţite.

Maşinile vibrează, se scutură violent, ţipă, scârţâie, derapează, accelerează şi frânează diferit, în funcţie de suprafaţa pe care „zboară” la altitudine joasă. Aş spune că producătorii au nimerit perfect controlul – în special senzaţia de inerţie, armonizată cu aderenţa şi tracţiunea. Însă Rally este pedepsitor şi nu iartă nicio greşeală, aşa că începătorii s-ar putea simţi descurajaţi după primele trei etape din carieră. De exemplu, eu m-am trezit că ratez timpul ţintă fiindcă am accelerat greşit la ieşirea dintr-un viraj pe câteva pietre, provocând o pană la una din roţile motoare. Adio tracţiune, la revedere aderenţă, zero control. Or, acum nu mai există posibilitatea unui flashback…

După câteva ore, noul DiRT s-a lipit de mine. Are pachetul complet şi face impresie bună de pe acum, deşi nu este terminat şi lasă loc unei avalanşe de îmbunătăţiri. Pe deasupra, Codemasters insistă să colaboreze cu jucătorii, pentru a acumula cât mai mult feedback. Să fie întoarcerea la rădăcinile autosportului – via simulare şi realism –, soluţia necesară pentru a transforma Rally într-un viitor titlu cu statut de cult?

Eu aş pune pariu că da, chiar dacă verdictul trebuie să vină odată cu review-ul versiunii complete, probabil spre sfârşitul lui 2015.

6 Comentarii

  • KiMO
    Publicat mai 25, 2015 11:22 am 0Likes

    God, this feels so good 🙂

    • Aidan
      Publicat mai 25, 2015 4:50 pm 0Likes

      It does. Imi pare rau ca nu a starnit mai multa curiozitate – si nu ma refer doar la N2, ci la orice pasionat de racing si raliuri. Jocul nu trebuie ignorat 🙁 E un pas inainte mare pentru seria DiRT (chiar daca se intoarce la origini) si are un potential imens.

    • George Ene
      Publicat mai 25, 2015 5:18 pm 0Likes

      Dupa o perioada,te plictisesti de acelasi joc cu o alta grafica.Sincer,sunt mai curios de noul NFS,decat un alt Dirt.

    • Aidan
      Publicat mai 25, 2015 8:44 pm 0Likes

      Vorbim despre acelasi DiRT Rally? Intre DiRT 2/3 si Rally nu exista nicio asemanare, cu exceptia titlului: alta fizica, alt control, alt gameplay, alte reguli, alta prezentare, alte circuite. Ah, mai au ceva in comun: cateva masini de legenda.

    • ssahlean
      Publicat mai 26, 2015 4:40 am 0Likes

      Dupa un timp te plictisesti de orice joc.

  • Aidan
    Publicat martie 1, 2016 3:00 pm 0Likes

    Revin cu o opinie: DiRT Rally este incontestabil cel mai bun rally racer si un varf de lance in simularea auto. Experienta cu un T300RS a fost pornografie curata!

Adaugă un comentariu