NOX REVIEW [RETRO]

DE TRECI CODRII PIXELAȚI DIN NOX…

Nu aș respecta Nox până la capăt dacă nu aș pomeni câte ceva despre zonele prin care te poartă. Deși totul îți este prezentat din perspectiva axonometrică (pseudo-3d), pixelii sunt așezați cu toții la locul potrivit, contribuind la atmosfera fiecărui peisaj. Din mlaștini dezolante până în orașe aflate în mijlocul revoltelor, Nox este un tărâm care are nevoie de acel erou care să îi readucă gloria. Acel erou ai putea fi tu!

E ca o poveste de care te bucuri prima oară când o citești, a doua oară când îi deslușești tainele și în următoarele dăți prin nostalgia amintirilor.

Dar lăsând propaganda la o parte, zonele prin care treci sunt puțin diferite în funcție de clasa cu care joci. Firele narative par că se întrepătrund, dar îți oferă o experiență diferită. Vrăjitorii urăsc luptătorii, iar din acest motiv nivelul ce corespunde cetății vrăjitorilor va fi ostil în trei moduri diferite. Acesta e doar unul din cele mai evidente exemple ce îmi vin acum în minte, dar le veți întâlni și pe altele pe parcursul jocului.

nox_review_screenshot_nivelul2_06
Dacă stai destul timp cu halebarda deasupra apei s-ar putea să prinzi și tu ceva

Trebuie să menționez unul din cele mai importante elemente ce oferă o imersiune completă în lumea jocului și acelea sunt butoiele cu apă. Pe lângă faptul că pot fi mutate de jucător prin contactul direct cu acestea, ele reacționează la lovituri sau la căldură și se sparg, lăsând o animație răcoritoare în urma lor care reușește să stingă flăcările din zonă.

Și nu degeaba ai vrea să stingi flăcările. În acest joc ele sunt mai periculoase ca un inamic, sorbind cu poftă direct din bara de hp. Butoaiele îți vin în ajutor și atunci când ai de rezolvat un puzzle, luând rolul unui partener de încredere, sau îți pot salva viața, aruncându-se ajutate de tine direct într-o capcană. Fiecare astfel de detaliu conturează personalitatea jocului. Nu e nimic extraordinar, dar e făcut cu pasiune.

nox_review_screenshot_nivelul2_07
Încă un butoi ucis la datorie

Pe partea de multiplayer nu sunt sigur dacă mai sunt în viață serverele. Ar trebui să scot Nox-ul de la naftalină să verific. Ultima oară l-am încercat acum 3 ani și erau încă în picioare, doar că nu aveam cu cine juca și nici nu m-am strofocat să conving câțiva tovarăși să îl “împrumute” sau cumpere de pe GOG.COM. Din câte am văzut există câteva hărți diferite pe care te poți învârti și înarma cu ce găsești mai bun de pe jos, în stilul contemporanelor battle royale. Există și trei moduri de joc, Arena, Capture the Flag și Quest, în care pui de un co-op împotriva hoardelor AI.

UN SEJUR CA-N NOX MAI RAR GĂSEȘTI

Un joc cu o atmosferă aparte, ce a reușit să ma prindă rapid în mrejele sale. Nu îl recomandă complexitatea gameplay-ului, ci stilul său unic, cu detalii presărate din loc în loc, cu inamici diverși, cu un design grafic plăcut și o interfață primitoare, cu misiunile NPC-urilor mai complexe decât “Omoară 15 urși pentru că vreau să fac plăcintă cu ficat”.

Să salvezi universul nu e un lucru ușor de făcut, mai ales când există atâtea universuri de salvat, dar întotdeauna m-aș întoarce să mai salvez încă o dată Noxul, chiar de-ar fi să ma dau cu capul de fiecare perete din întreg regatul.

8

+ Atenția la detaliile nivelurilor
+ Voice acting pentru toate personajele și umorul