Orori bune anul are, orori bune de trecut – în revistă.
The Evil Within. 29 august. PC, PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360, Xbox One
Cred că cel mai bun lucru pe care-l pot spune despre acest titlu este Shinji Mikami. Răspunzător pentru Dino Crisis, Resident Evil, 2, 3, Veronica și 4, consultant pentru Onimusha și Resident Evil Zero, director executiv pentru Dino Crisis 2, Devil May Cry (primul), Phoenix Wright: Ace Attorney și Killer7. Evil Within se vrea o combinație între Resident Evil și Silent Hill, dar… privesc la imagini și strâng din dinți. Puțin îmi pasă că arată ca un joc făcut acum 10 ani, unui survival-horror aș putea spune că-i vine chiar bine. Îmi e frică însă că această urâțenie vizuală se va întinde și la nivelul gameplay-ului. Parcă văd că va trebui să traversez 7 încăperi pentru că 3 scaune îmi blocau drumul. Aceste mecanici funcționau acum 10-20 de ani, când jocurile foloseau camere cinematice, sau o vedere top-down și combinau acțiunea cu puzzle-urile. Astăzi, un polițist care nu poate sări sau împinge o masă, devine penibil. Cu atât mai mult când camera cade în spatele umărului lui. Sper că Mikami-san să fi trecut și el la următorul nivel și să ne surprindă. Privesc la cele câteva secvențe în care pare că o să explorăm un conac asemănător cu cele din mai vechile Resident Evil și-mi tresare inima de bucurie, apoi mă uit la felul în care Sebastian reacționează în jurul inamicilor, porților sau ușilor și mă apucă durerea de dinți. Citesc fraze ca „pentru a supraviețui va trebui să cauți după provizii, dar și să înveți când merită să lupți și când să fugi”, și jocul mai urcă un pic în lista celor mai anticipate, apoi mă gândesc cât de greu va fi să o scoată la capăt cu un astfel de sistem în care nu știi aproape niciodată pe cine poți omorî și pe cine nu și iar mă dezumflu.
Alien: Isolation. 7 octombrie. PC, PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360, Xbox One
Colonial Marines a fost atât de dezamăgitor încât mulți dintre noi nici nu cred că am mai deschis știrile care relatau despre următorul titlu mare al acestui univers. Mare greșeală, pentru că cei de la IGN au venit cu un filmuleț care a reușit să propulseze Isolation printre cele mai interesante nume ale anului. Creative Assembly, da, da, băieții care produc seria Total War, lucrează la joc din 2008. L-au terminat deja, dar vor ca până în octombrie să-l șlefuiască și să îndepărteze toate bug-uruile. Isolation este un omagiu adus primului film Alien – un joc în care nu există decât un xenomorf, ce nu poate fi omorât, în care va trebui să improvizăm arme și unelte, să ne ascundem și să rezolvăm puzzle-uri, dacă vrem să aflăm care a fost cauza dispariției mamei noastre, Ripley. Nava pe care ne regăsim, dar și tehnologia, arată exact așa cum își imaginaseră oamenii anilor 70 viitorul. Mizerie, vinilin de calitate, un scanner de mișcare butucănos, monitoare umflate. Atmosfera creată este de milioane, susținută și de o grafică, atenție la detaliu, efecte și iluminare, cum rar am mai văzut. Producătorii au cerut pe de o parte ajutorul lui Ron Cobb, cel care a creat designul primului Alien și au angajat și o bună parte a vechii echipe Crytek. Și se simte. Din ce am văzut până acum, jocul este foarte greu de faultat. Nu că mi-aș dori… Singurul lucru care mă îngrijorează este faptul că cel mai probabil a fost creat în principal pentru PS360 ceea ce a dus mai mult ca sigur la unele limitări. Iluminarea, de exemplu, chiar și așa extraordinară, nu cred că va avea un impact atât de pronunțat asupra gameplay-ului pe cât ne lasă producătorii în acest moment să credem.
Dying Light. Cândva în 2014. PC, PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360, Xbox One
Băieții veseli de la Techland (Dead Island) încearcă să ducă genul supraviețuiește-zombi-apocalipsa mai departe cu acest Dying Light. Noul motor grafic (Chrome Engine 6) arată extraordinar și promite ciclu zi-noapte, libertate de mișcare și zone întinse de explorat. Inițial am crezut că jocul este un State of Decay la persoana întâi. Și m-am bucurat. După care am văzut filmulețul de mai jos și mi-am schimbat părerea. DL este de fapt mai mult action decât survival, cu, poate, un pic de horror noaptea. Cu misiuni clare de îndeplinit, cu parkouriști, nu cu oameni normali, cu zone inaccesibile pentru că și cu zombi mai periculoși noapte deoarece. E un Dead Rising care se ia în serios. Un Dead Rising 3 adică. Arme customizabile? Da. Zeci de zombi pe metru pătrat? Da. Autovehicule și alte aparate… Rămâne de văzut. De ce dau într-un joc care nu a mințit că e altceva? Pentru că așa cum se prezintă acum nu are suficientă personalitate pentru a supraviețui. Chiar dacă le iese perfect, am impresia că jocul va fi uitat după una-două luni. E nevoie de mai mult pentru a face un survival memorabil. Iar concurența va fi din ce în ce mai acerbă.
Routine. Cândva în 2014. PC
Este un first person horror în care trebuie să explorezi o bază abandonată de pe Lună pentru a afla unde și cum a dispărut toată lumea. Jocul va fi non-linear, poți bântui în voie și nu va avea HUD – nu tu țintă, sănătate sau sistem de punctare. Nu va exista nimic care să te însănătoșească și nici nu vei avea multiple vieți. Când mori, o iei de la capăt. Routine pare un Alien: Isolation rogue-like, dar, diferit de Daylight, s-ar putea să aibă mai multe șanse de a o scoate la capăt pentru că baza nu își va schimba planul de fiecare dată când apăsăm start. În timp o să învățăm care sunt comportamentele roboților și al mecanismelor ce împânzesc locul, de cine să fugim, pe cine să scoatem din funcțiune, unde să mergem prima oară, ce să căutăm pentru a supraviețui un pic mai mult. Dacă ne încăpățânăm, poate decidem că vrem să rezolvăm și misterul. Cum viața este atât de prețioasă, sunt convins că tensiunea va crește la cote alarmante. Mă întreb însă dacă vom vrea să revenim. E suficientă doar curiozitatea?
Nu plec fără a arunca o strigare și pentru Asylum, un adventure horror simpatic, făcut în Argentina, Survarium, S.T.A.L.K.E.R.- MMO, free to play și The Vanishing of Ethan Carter, despre care aș fi dorit să vorbesc mai mult, dar producătorii suferă de secretozită. Până acum pare o combinație între un film noir, un joc și o nuvelă plină de mister.
2 Comments
DeusEx
Alien: Isolation sper sa fie bun, imi doresc din toata inima sa fie asa, mai ales dupa esecul cu ultimul joc din franciza. De asemenea The Vanishing of Ethan Carter pare interesant. Combinatia explorare + horror mi se pare cea mai buna
ugh
smecher