QuakeCon Europe – 2019 – Year of DOOM
Presupun că nu mai e un secret pentru nimeni că întregul colectiv NIVELUL 2 este alcătuit din fani DOOM. Nu de alta, dar cele douăzeci și ceva de episoade ale podcastului nostru sunt principala dovadă, pentru că nu cred că e vreunul din ele în care să nu aducem vorba fie de DOOM, fie de id Software, fie de Carmack sau Romero. Motivele o să le detaliem mai pe larg, într-un articol special pe care plănuim să-l scriem anul ăsta.
Pentru cine nu a auzit de QuakeCon (mira-m-aș), e o conferință anuală care a ajuns la a 22-a ediție, situată de obicei pe undeva prin Texas, SUA, pentru că acolo trăiesc cei de la id, inițial dedicată fanilor Doom și Quake. În prezent, sunt acoperite cam toate jocurile din portofoliul Bethesda, dar focusul a fost pe DOOM, deoarece anul ăsta a împlinit frumoasa vârstă de 25 de ani.
Cum în Texas e cam complicat de ajuns, cred că puteți să vă imaginați cât de bucuros am fost că începând de anul ăsta cei de la Bethesda au decis să bucure și fanii europeni și să organizeze QuakeCon Europe, în paralel cu cel din Texas, mai ales când am aflat că va fi organizat fix în Londra, la câțiva pași (ok, vreo juma de oră cu Overground-ul) de casă. Mai merită menționat că, spre deosebire de cel din Texas, care se întinde pe 4 zile, QuakeCon Europe a avut doar două, din care una singură dedicată publicului larg.
O să fiu sincer – nu m-au interesat keynote-urile, pe mine mă interesa hands-on-ul cu DOOM Eternal și cam atât, pentru că nu mai am răbdare până pe 22 noiembrie. Deși sunt convins că fratele Kimo s-ar fi dus dis de dimineață, io unu am reușit să mă trezesc abia pe la 11 jumate și să am alte chestii de făcut până pe la 3. Așa că pe la 4 fără, am reușit să ajung la locația unde s-a ținut evenimentul. Când am ajuns, era destul de gol și nu cred că a fost foarte multă lume prezentă, din ce am auzit de pe la organizatori. Pe de altă parte, nici n-a fost foarte promovat evenimentul, în afară de canalele oficiale de social media ale Bethesda, nu prea am văzut în altă parte reclame sau ceva.
Partea bună la faptul că era gol a fost că am putut să mă așez direct la unul din PC-urile puse la dispoziție și să intru în demo-ul de DOOM Eternal. În caz că vă întrebați cum e, pot să vă zic că după jumătate de oră, cât mi-a luat să termin demo-ul, mi-am adus aminte că hey, am uitat ceva. Ah, da, să respir. Cam atât de bun e. E un fel de DOOM 2016 pe speed. Am jucat nivelele pe care le-au arătat prin clipurile de la E3, deci nimic nou pe-acolo, doar că am rânjit un pic când DOOM guy a scos proiectilul dintr-un tun și s-a lansat direct în spațiu. În rest, cum ziceam, DOOM 2016 îmbunătățit la aproape toate categoriile. Monștrii sunt mai agresivi și mai mulți, armele sunt mult îmbunătățite și vin cu niște perk-uri mișto. Ca exemplu, super shotgun-ul vine cu un grappling hook – dacă un demon e la distanță, poți să te agăți de el și să ajungi să-i zbori creierii de aproape. Bolt gun-ul are ceva săgeți explozive cu care poți pulveriza cam orice tip de demon dintr-o lovitură. Foarte util, dacă îl folosești când trebuie.