REVIEW: BATTLETECH

Odată întâlnit inamicul, acesta poate fi înfruntat cu armele ce se află în diferitele părți ale robotului. Pe lângă daune, fiecare armă generează căldură și forță cinetică. Pe de altă parte, se consumă muniție pe care trebui să o gestionezi.

În cazul muniției, situația e simplă: jucăria merge atât timp cât există rezerve. Sunt incluse în clasificare tunurile și aruncătoarele de rachete cu rază scurtă sau lungă. Mai mult, fiecare armă generează căldură. Dacă temperatura depășește un anumit punct, se pot produce arderi în circuitele interne ale behemotului, făcându-l chiar să își dea shut down.

În cazul în care „îți moare motorul” în mijlocul bătăliei, nu ești doar expus, ci dezavantajat major: inamicii tăi beneficiază de o mecanică numită „called shot” și astfel îți pot ținti punctele slabe din armură. Forța cinetică este dată de cât de multe arme balistice a încasat robotul. Asta duce la starea de dezechilibrare ce penalizează semnificativ șansele ca pilotul să nimerească ținta cu precizie. Iar în cazuri extreme, poate interveni răsturnarea (efectele finale fiind aceleași cu „moartea motorului” menționată mai devreme). 

Revenind la armură, aceasta funcționează destul de simplist. Fiecare parte a mechului e acoperită de X puncte de armură care pot încasa X puncte de damage. O dată ce nu mai ai armură, inamicul va putea ataca structura internă (care posedă și ea o durabilitate X). Dacă armura ajunge la 0, bucata de mech pe care o apără este distrusă. Până atunci, fiecare lovitură în acea zonă poate să-ți detoneze muniția de acolo sau să îți distrugă armele sau componentele.

La finalul bătăliei intri din nou în manager mode. Începi prin a selecta ce salvage prioritizezi în a recupera din locul de unde tocmai ai luptat și ulterior revii pe nava unde îți vei repara roboții și vei selecta noi misiuni în funcție de disponibilitatea mercenarilor tăi (ce pot fi spitalizați în urma confruntării anterioare).

Leave a Reply