REVIEW: Command & Conquer Remastered Collection

Pe partea de gameplay, cele două titluri beneficiază de un nou mod multiplayer, de o interfață nouă și de un AI puțin îmbunătățit (nu cu mult însă, tocmai pentru a menține autenticitatea experienței). Practic, AI-ul din Red Alert a fost adăugat și în Tiberian Dawn.

Multe dintre elementele clasice ale stilului de joc nu au fost modificate din motive ce țin de fidelitate. Bineînțeles că au fost reparate câteva bug-uri pentru a elimina avantajul injust pe care unii jucători l-ar fi putut avea în multiplayer. După spusele producătorului, nu s-a dorit să fie schimbate prea multe caracteristici ale unităților, pentru a nu dezechilibra anumite misiuni care au fost optimizate.

Pe de altă parte, ne bucurăm și de conținut nou pentru PC – reprezentat de misiuni extra care au fost adunate de la versiunile pentru console și dintre contribuțiile comunității.

Interfața a primit optimizări bine-venite și adaptate cerințelor moderne: acum ai posibilitatea de a alterna între comenzile clasice care se realizau doar cu butonul din stânga al mouse-ului și cele modernizate care utilizează ambele butoane. Astfel click-ul pe butonul din dreapta poate ajuta la reunirea unităților în grupuri numerotate, accesarea de scurtături pentru diferite comenzi și utilizarea sidebar-ului împărțit pe diverse tab-uri (fiecare dintre ele fiind dedicate unităților de infanterie, clădirilor, vehiculelor, etc).

Din păcate, lipsesc facilități de bază pe care le găsim implementate în RTS-urile moderne, precum rutinele de path finding decente sau comanda de attack/move.