REVIEW: Watch Dogs Legion

Dacă povestea e banală, iar din punct de vedere tehnic mai ratează, Watch Dogs Legion excelează la world building. Harta nu cuprinde toată Londra, ci doar câteva cartiere, însă producătorii au reușit să surprindă atmosfera fiecăruia la perfecție. Spot on, cum ar zice un englez. Pe lângă toate obiectivele pe care le vizitează turiștii, de la Westminster Palace, până la Big Ben, Buckingham, The Shard, BT Tower, London Eye, National Gallery, Imperial War Museum, toate sunt recreate cu o imensă atenție la detaliu. Lucru oarecum de așteptat. Nu mă așteptam însă să surprindă atât de bine atmosfera din Southwark, Camden sau Brixton. Tot respectul pentru efortul celor de la Ubisoft în acest aspect. Munca lor e probabil motivul pentru care pot să trec peste toate neajunsurile tehnice, încât să rămân lipit de el cu orele, distrându-mă în continuare. Pe scurt, având în vedere condițiile din zilele noastre, dacă vreți să vizitați Londra, vă recomand să începeți cu Watch Dogs Legion. Nu avem de a face cu o reprezentare tocmai fidelă a orașului, ci cu interpretarea lor proprie, însă au reușit să surprindă atât de bine esența fiecărui burough, încât merită o tonă de felicitări!

Iar acum că am vorbit despre ce e bun, ce e rău și ce e mediocru, aș vrea să trec la partea groaznică, și anume monetizarea. Băi, Ubisoft (și nu numai), nu orice joc pe care îl scoateți tre’ să fie live service. Pe bune. Nu orice joc are nevoie de o droaie de variante – Standard, Deluxe, Gold, Platinum, Ultimate și mai știu eu ce. Serios, acum. E OK să scoți naibii un joc single player cu o campanie de 10, 20 sau 30 de ore și să se termine acolo. Pe bune că e OK. Se putea că Watch Dogs Legion să nu vină cu Season Pass-uri și microtranzacții? Naaah. Bașca mii de activități și misiuni secundare plictisitoare, dar mai ales grind la greu. Urăsc modelul ăsta de business. De la un punct, îmi pare că unii publisheri mulg doar de dragul mulsului. Nu le mai iese din sistem.

Despre componenta multiplayer nu pot vorbi, pentru că apare abia pe 3 decembrie, dar voi face, probabil, o completare la review, imediat după ce va fi lansată. N-am înțeles prea bine în ce constă, dar sunt aproape sigur că va fi o platformă pentru vândut operatori, skin-uri și alte chestiii de genul ăsta. Om trăi și-om vedea.