Chuckie Egg și Manic Miner sunt, fără îndoială, două nume celebre în istoria celor opt biți care ne-au stricat ochii și ne-au deformat iremediabil degetele și traseul academic în copilărie. E practic imposibil să fi avut vreodată un Commodore/Spectrum capitalist, sau măcar un HC socialist până în măduva integratelor, și să nu fi butonat măcar câteva minute unul dintre aceste…
„The cake is a lie.” CRC ERROR://Simțeam nevoia unei resuscitări, preferabil înainte de a trece încă o dată prin puhoiul de material adunat haotic într-un folder gălbejit, fixat pe cluster-ele unei partiții dezordonate. Nu știu câți au o partiție dedicată neglijenței, dar a mea începe să mă îngrijoreze. Mi-am primit resuscitarea fumând cea mai râncedă țigară matinală și sorbind o…
Nu este nimic mai relaxant pe pământ, după o zi lungă şi istovitoare de muncă, ca redactarea unui text dreptunghiular. Desigur, termenul este unul inedit dacă aveţi neşansa să locuiţi în spaţiul real şi plictisitor, aflat în afara imaginaţiei mele afectate iremediabil de prafurile interstelare. Asocierea cuvântului “text” pe lângă adjectivul geometric “dreptunghiular” se referă, desigur, la componentele hardware cu…
Găsesc foarte interesant felul în care o dată la câteva luni un titlu explodează în zona Android/iOS. Îmi aduc aminte cum parcă toată lumea înnebunise cu Angry Birds, urmat apoi de Candy Crush și mai nou de Flappy Bird. Astăzi ne calmăm cu Threes!… Toate, titluri ce dau o dependență gravă, toate iubite și urâte în același timp. Bine, mai…
După ce am terminat The Novelist, m-am culcat. Eram destul de obosit. Am visat malurile unui lac care se preschimbau tot timpul, cu copaci de diferite mărimi, conifere sau sălcii, lacul devenea un lac de munte, ori o luncă, apoi autostrăzi suspendate care treceau pe deasupra lacului, ecluze imense cu sisteme complicate, se auzea muzică de undeva şi m-am speriat…
Cum ar fi să poţi accesa şi utiliza 100% din capacitatea creierului tău? De ce ai fi capabil, ce uşi ai putea deschide? Probabil că ai sparge-o bancă. Luc Besson, scenarist şi regizor al unor experienţe cinematografice de excepţie, precum La Femme Nikita, Leon şi Al Cincilea Element, în care am făcut cunoştinţă cu unele dintre cele mai brutale şi…
Aminteam în articolul de fond că nu voi lua în considerare pentru recenzia şi nota finale decât sezonul complet în cazul jocurilor în format episodic. Nu mă dezic de această practică. Totuşi, ea trebuie nuanţată, acum că am făcut în sfârşit trecerea dinspre tipar înspre mediul digital. Un site bine pus la punct presupune informaţii calde şi recomandări imediate tocmai…
M-am plimbat câteva minute prin nişte ecrane minimaliste, dar evocatoare, cu zăpada cernindu-se molcom, copaci slabi şi sentimente amestecate, până când am dat de morăriţă. Eu o iubeam. Ea nu ştia încă. Dacă mă iubeşte, vreau să zic. Mai avea un peţitor. Mi-a făgăduit că o să se hotărască până la anul. Nu i se părea prea mult. Doar eram…
Formatul episodic n-a fost inventat în secolul XXI, dar e dificil de crezut că precedentele vă vor spune ceva. De exemplu, în Italia, Diabolik (personaj de bandă desenată extrem de popular) şi-a transferat aventurile în mediul digital pentru 11 episoade între ‘93-’94. Wing Commander: Secret Ops datează din 1998 şi este o încercare de “spargere” a unui add-on clasic în…
După un preview publicat în paginile frumoasei şi înhumatei noastre reviste, după o lungă perioadă petrecută alături de varianta completă a jocului şi – mai ales! – după o perioadă prelungită de nostalgie amestecată cu dezamăgire, impresia mea finală despre cel mai nou capitol Might and Magic poate fi rezumată într-o singură întrebare: Unde eşti tu, Caneghem, Mărite Creator? Acum,…
Așa cum era de așteptat, cei de la Ubisoft au înțeles repejor că seria Assassin’s Creed se bazează pe o formulă aproape perfectă, capabilă să genereze conținut nou fără a deveni redundantă. Sequel după sequel, am fost purtați de vânturile conflictului secret desfășurat între Asasini și Templieri prin cruciade, pe acoperişurile Bizanţului şi am fost invitaţi de onoare la o faimoasă partidă…
Specialul de mai jos este o reflexie a articolului cu acelaşi nume, care ar fi trebuit să apară în ultimul(?) număr al revistei Level. Vestita ediţie Decembrie-Ianuarie, gata de tipar, dar niciodată tipărită, pe care „mulţi” încă o aşteaptă. Eu am renunţat la a mai spera, dar nu şi la ce vroiam să transmit. Am pus prea mult suflet şi…
Satellite Reign nu e nici FPS, nici MMO, nici o struțocămilă F2P de Facebook și, cu toate acestea, are tupeul să se autoproclame sequel-ul spiritual al lui Syndicate Wars. Ca să lămurim un lucru, în universul material creat în șapte zile de Metacritic, “spiritual” n-are legătură cu o entitate omnipotentă care te croiește cu biciul de foc pe cocoașă dacă-ți…