Call of Duty: Warzone, la răscruce de “vânturi”. A fi sau a nu fi free-to-play în paradisul hackerilor
De-a lungul timpului, cu excepția câtorva titluri din seria Unreal Tournament, puține jocuri multiplayer au rezistat la fel de mult precum Call of Duty: Black Ops 4 în PC-ul meu. Mai exact, modul battle royale din ofertă: Blackout. Cum a reușit să mă țină timp de aproape un an de zile lipit de monitor, ați aflat deja din review. Că tot aproximativ un an de zile a ținut minunea, adică până când a scăpat de ciuma jocurilor din istoria recentă – loot box-urile -, dar mai ales ajunsese la un soi de maturitate din punct de vedere tehnic și nu numai, asta este altă poveste. La urma urmei, nu greșim deloc dacă tratăm orice Call of Duty proaspăt lansat ca un titlu Early Access, pentru că exact asta este: un joc nefinisat și incomplet, dar care va atinge forma finală la un moment dat. Din experiență, cam într-un an, iar Modern Warfare 2019, cel care a dat naștere fenomenului Call of Duty: Warzone, este un exemplu la fel de bun ca oricare altul.
Pe de o parte, numărul impresionant de cheater-i, împotriva cărora producătorul și compania mamă, Activision, nu au fost în stare sau nu prea le-a păsat să găsească un leac, i-au adus versiunii pentru PC sfârșitul într-un timp destul de scurt battle royale-ului din Black Ops 4. Fericiți cei cu PS4 sau Xbox One. Cheater-ii lor măcar nu văd prin pereți. Sau?
Pe de altă parte, cei de la Activision nu au făcut altceva decât să repete schema clasică de abandon al unui joc din cunoscuta serie, exact când acesta sărbătorea majoratul, căci un nou Call of Duty era deja pe țeavă.
Iu-hu, Warzone!
Atunci când am scris review-ul pentru Call of Duty: Modern Warfare 2019 (vezi revista NXT LVL), modul său battle royale, botezat Warzone, încă nu se lansase. Dacă ar fi făcut parte din pachetul inițial, la lansare, probabil că ar fi justificat cu vârf și îndesat prețul de la raft, însă la Activision exista deja un plan mult mai măreț pentru acesta. Unul cu bătaie lungă, care să genereze niște multe miliarde de dolari pe trimestru cu incredibil de puțin efort, dar mai ales mult conținut reciclat, într-un ambalaj foarte mișto.
De fapt, partea cu reciclatul s-a dovedit a fi cumva pe dos, căci harțile multiplayer, dar și cele specifice misiunilor co-op din noul și reinventatul Modern Warfare, s-au dovedit a fi până la urmă bucățele dintr-un tablou care ne-a fost ascuns cu un scop. Împreună, ele erau Warzone, iar odată cu lansarea acestuia, puzzle-ul devenise complet! Mă rog, au păstrat niscaiva piese pentru obișnuitele update-uri sezoniere. Bonus, ca să nu avem impresia că oferta multiplayer este în continuare cam săracă, hărți înviate din titluri Call of Duty mai vechi. Clasici în viață! De acord.
Șmecheria? Call of Duty: Warzone a fost lansat sub forma unui joc de sine stătător, free-to-play, surprinzător de bun și, aparent, cinstit.
4 Comentarii
Bogdan Alexandru
Un review excelent! Ultima parte este epica, mi-am reamintit niste comenzi de dos, haida cu format C-u!!!!
KiMO
csf ncsf
slymurgeni
Mnah, KiMO și CoD; bunica și Maria Lătărețu.
KiMO
Mno, io-s bunicu’ ea e bunica-ta. Ce-a picat, aia a iesit.