E3 2018: Bethesda Press Conference Recap & Trailers
După ce am urmărit conferința Microsoft, mi-a fost greu să cred că, în afară de cea a japonezilor de la Nintendo, mă va mai surprinde vreuna. Conferința EA Play trecuse deja aproape neobservată, iar despre ce avea să urmeze în conferința nebunilor de la Devolver fusesem avertizat. Bethesda, Sony, Ubisoft? Rămânea de văzut.
Din partea celor de la Bethesda am așteptat anunțarea RPG-ului The Elder Scrolls VI, pe care o bănuiam, dar mai ales noutăți legate de RAGE 2 și Fallout 76, ambele dezvăluite foarte recent. Un nou DOOM, precum și un nou Wolfenstein erau, de asemnea, pe lista mea de așteptare. Speram numai să nu fie vorba despre ceva versiuni mobile.
RAGE 2
Primul joc prezentat în cadrul conferinței Bethesda a fost chiar RAGE 2. După o glumă pe seama magazinului online Walmart Canada, care ar fi anunțat jocul înainte să le fi dat cineva voie, fanii au fost întrebați în repetate rânduri dacă sunt gata „să RAGĂ”, cu un cântec în fundal. Cântecul s-a terminat, iar pe scenă au urcat Tim Willits, de la id Software, și Magnus Nedfors, de la Avalanche Studios. De la ei am aflat că în RAGE 2 vom juca din prespectiva lui Walker, ultimul braț al legii din pustietate, iar prezentarea, care a conținut îndelung așteptata demonstrație de gameplay, s-a concentrat pe ideea că „dacă îl vezi, îl poți conduce”, referindu-se la vehiculele din joc. Nu au lipsit însă nici detaliile legate de diversele arme și abilități cu care eroul va putea arunca lumea în aer.
Demonstrația pare să prezică succesul colaborarii dintre id Software (DOOM) și Avalanche Studios (Mad Max), cel puțin în cazul mecanicilor de joc. Mecanicile care au a funcționat atât de bine în first-person shooter-ul DOOM, în combinație cu posibilitatea de a străbate pustietatea la volanul unor vehicule ce sunt veritabile arme în sine, mă duc cu gândul la un coctail exploziv similar acțiunii frenetice din filmul Mad Max: Fury Road. Demo-ul ne-a dat ocazia să facem cunoștință cu confruntări care au evidențiat stiluri de luptă variate, rezultate din modul în care sunt combinate diversele arme și abilități speciale. Iar Walker nu pare să ducă lipsă de niciunele, fie că vorbim despre puteri supranaturale sau arme SF, precum greanade gravitaționale, sau mai clasicele pușcoace și puști de asalt. Bumerangul, așa-zisul Wingstick din primul joc din serie, se întoarce în RAGE 2 pentru a ne oferi un plus de distracție.
DOOM: ETERNAL
După succesul de care s-a bucurat reboot-ul francizei DOOM, o nouă incursiune în iad era de așteptat. Continuarea FPS-ului lansat în 2016 se numește DOOM: Eternal, iar acțiunea lui, precum cea din Doom II, se va petrece pe Pământ. În întâmpinarea jucătorului vor fi trimiși de două ori mai mulți demoni numai buni de rupt în bucăți, pe fundalul unei coloane sonore compuse de Mick Gordon. Mai multe detalii despre joc ne vor fi oferite cu ocazia convenției Quakecon, în luna august.
WOLFENSTEIN: YOUNG BLOOD
Naziști, vi se pregătește ceva. Wolfenstein: Young Blood va continua povestea din perspectiva fiicelor gemene ale lui William J. Blazkowicz, iar acțiunea jocului se va petrece în Parisul anilor ’80. Producătorii, MachineGames, au menționat că va putea fi jucat atât în mod solo, cât și co-operativ, în compania altui jucător. Jocul va fi lansat cândva în 2019, iar deocamdată ne mulțumim cu un teaser.
FALLOUT 76
Prezentarea jocului Fallout 76 a fost, poate, cel mai așteptat eveniment al serii. Acțiunea din noul Fallout se petrece pe colinele statului american Virginia de Vest, unde vom intra în pielea unuia dintre primii oameni care vor ieși la suprafață din Buncărul 76, ce i-a ferit de efectele nocive ale războiului nuclear. Buncărul 76 este unul dintre primele construite de Vault-Tec și i-a adăpostit numai pe cei mai buni și deștepți reprezentanți ai rasei umane. Ptiu-ptiu!
Acțiunea din demo începe în Ziua Revendicării (Reclamation Day), ziua în care locuitorii Buncărului 76 sunt invitați să iasă înapoi în lume. De acolo, Supraveghetorul Buncărului 76 îl expediază pe jucător într-o aventură care îi va purta pașii prin șase regiuni diferite ale Virginiei de Vest (cu scopul de a distruge lumea din nou).
După cum bănuiam deja, Fallout 76 este o experiență multiplayer online cu elemente survival. Cea ce nu băuniam, este faptul că Fallout 76 le va da jucătorilor ocazia să coopeereze între ei (și nu prea) într-un mod aparte, dar și să-și clădească viitorul la propriu, cu propriile lor mânuțe virtuale. Nu, nu este un Battle Royale.
Deși nu este „un parc de distracții”, moartea în Fallout 76 nu înseamnă sfârșitul progresul în nivel sau pierderea personajului, iar jucătorul va împărții serverul cu zeci de alți „supraviețuitori” asemenea lui. Va putea face echipă cu alții și să construiască adăposturi oriunde dorește, ajutat de Platforma Mobilă de Construcție și Asamblare (CAMP), care este fundația oricărei baze. Partea mai puțin plăcută este că bazele pot fi atacate și distruse de bestii mutante.
Cea mai mare amenințare rămâne însă cea nucleară. Pe hartă sunt presărate locuri din care pot fi lansate rachete cu focoase nucleare, iar odată ce un grup de jucători a obținut controlul asupra unui siloz, poate lansa rachete către orice punct de pe hartă. Locurile în care acestea cad produc efecte devastatoare, dar dau în același timp naștere unor resurse prețioase, pe care nu le-ar putea dobândi altfel.