REVIEW: Minecraft Dungeons
Partea mea preferată din Minecraft Dungeons este faptul că la un moment-dat declaram fiecare nou nivel ca fiind „preferatul meu de până acum”. Hărțile deveneau din ce în ce mai mari, posibilitatea de explorare creștea exponențial, iar provocarea de a găsi obiectivul de nivel devenea mai interesantă. Dacă în primele 2-3 ore totul pare liniar, pe parcurs vei găsi multe alte activități.
Mai mult de atât, fiecare hartă are un nivel ascuns (la fel ca în DOOM) pe care ești încurajat să îl descoperi. Și dacă tot ai dat o grămadă de bani pe joc (20 de euro pentru varianta de bază), atunci cu siguranță vei comite eroarea de judecată de a încerca să irosești mai mult timp căutând aceste niveluri și terminându-le în speranța că îți vor oferi o sabie mai bună.
Am petrecut vreo 12 ore alături de Minecraft Dungeons. Și ținând cont de faptul că am terminat povestea principală și hărțile bonus la dificultatea cea mai mică și mi s-a deblocat posibilitatea de a avea parte de o provocare mai interesantă, este posibil să mai investesc timp în joc.
Sub nicio formă nu vorbim despre jocul Diablo pe care îl așteptăm cu toții și nu mai vine. Nu spală păcatele Activision-Blizzard pentru Diablo III, dar nici nu se face de rușine. Minecraft Dungeons încearcă să te familiarizeze cu lumea jocului prin design, estetică și atmosferă. Iar aceste trei componente pot să creeze dependență după câteva ore.
Nu știu dacă pot recomanda Minecraft Dungeons împătimiților de RPG-uri ceva mai complexe, care oferă ramificații pentru fiecare parametru, obiect, sau abilitate. Dar îl recomand celor care vor să aibă parte de câteva ore de relaxare total detașată – pentru acele momente când vrei să nu te gândești prea tare la ceea ce faci și să apeși ritmic pe butoane. Știți voi, la fel ca în… DOOM. Și înainte să aruncați cu fecale de cacodemon în mine pentru comparația insistentă cu opera lui Carmack și Romero, mă retrag acordându-i jocului o notă mai mare decât mă așteptam inițial.
7.5
+ Un RPG simplu și relaxant;
+ Grafica și prezentarea sunt surprinzător de plăcute;
+ Muzica ambientală te ajută să înțelegi mai bine universul jocului;
+ Un pas înainte pentru seria Minecraft, care arată potențial într-un format ceva mai organizat decât sandboxul original;
– Nu există clase de eroi, iar opțiunile de dezvoltare a abilităților sunt minimale;
– Dacă decizi să cumperi toate DLC-urile și season pass-urile, prețul se apropie de 60 de euro (pe care nu prea îi merită);
Producător: Mojang Studios, Double Eleven
Distribuitor: Xbox Game Studios
Testat pe: Nintendo Switch
Disponibil pe: PC, PlayStation 4, Xbox (One și Series X/S), Nintendo Switch
Data lansării: 26 mai 2020
3 Comentarii
Cristopher Haibach
Ca de obicei un review foarte bine scris felicitări Vlad. Am cumpărat jocul asta pentru a mă juca cu iubita mea ( care nu a jucat niciodată nici un rog sau un joc prea complex) și pot spune că elementul co op e demențial nu la nivelul pillars of eternity sau alte jocuri rog dar chiar și a meritat banii
Vlad Costea
Cred că mi-ar fi plăcut și mie să joc în co-op, dar mă bucur să aflu că îți place experiența 😀
slymurgeni
Chiar, au mai scos „cloud saves”? Știu că pe console au un sistem de genul, dar nu și pe P.C.