REVIEW: APEX Legends

Mai bun ca Blackout?

Dacă fratele KiMO a dedicat o grămadă de pagini celui mai recent Call of Duty, am hotărât să nu mă las mai prejos și să scriu câte ceva despre APEX Legends, cea mai nouă apariție în universul battle royale, genul de joc pe care toți kizii cul îl preferă și pare să îngroape concurența. Serios, mai joacă cineva MMO-uri? A mai apărut vreunul? Sau… nu știu, MOBA-uri, sau ce mai preferau adolescenții în materie de gaming până să apară PUBG.

Dar divaghez, așa că hai să ne întoarcem la subiectul articolului, APEX Legends. Apărut exact ca o primăvară britanică (am avut una, luna trecută, într-o joi), fără hype, fără trailere, lansat exact în ziua anunțului, a luat pe toată lumea prin surprindere și a trecut ca un tsunami prin playerbase-urile PUBG, Fortnite sau Blackops. A ajuns la un milion de jucători în primele 8 ore și la 10 milioane în primele 72 de ore. A trecut de la jocul ăla de care nu auzise nimeni, la ăla jucat de vreo 50 de milioane. În doar o lună! Urmează să expun o parte dintre motivele pentru care cred eu că a ajuns atât de popular, între 2 sesiuni de joacă.

În primul rând, ajută faptul că e gratuit. Da, are loot boxes și micro-tranzacții, ca orice joc nou cu publisher AAA care se respectă, dar EA pare că și-a spălat păcatele comise cu Star Wars Battlefront II – toate item-urile obținute astfel sunt pur cosmetice. Skin-uri de arme/eroi plus diverse animații personalizabile. Drăguț, nimic pay-to-win.

Al doilea lucru care îl ajută e că e făcut de omușorii de la Respawn Entertainment. Dacă nu-i știți, sunt cei care ne-au dat acum câțiva ani Titanfall 2, care e cel mai Half Life 2 shooter de la Half Life 2 încoace. Serios, dacă încă n-ați pus mâna pe el, cu toate discount-urile pe care le-a avut pe toate platformele – de puteai să-l iei aproape gratis la un moment dat, nici nu știți ce pierdeți. Merită din plin, e în top trei shootere apărute în ultimii ani, dar în același timp și cel mai „underrated” dintre ele. Mă rog, e adevărat că-s doar trei FPS-uri pur-sânge notabile lansate în ultimii ani: DOOM, Wolfenstein II și Titanfall 2.

Al treilea lucru care îl ajută e că, pe bune, chiar e un joc făcut cu suflet. Se vede că oamenii de la Respawn sunt pasionați de JOCURI, nu doar de făcut bani. E un joc făcut de iubitori ai shooter-elor pentru iubitori ai shooterelor. Ce-ai putea vrea mai mult? OK, are sistemul de monetizare copiat din Fortnite. Până la urmă este publicat de EA, deci trebuie să facă și niște bani în timp, altfel nu ar fi apărut pe piață. Dar e un sistem de bun simț. Ieri s-a lansat battle pass-ul pentru primul sezon și e prima oară când chiar am de gând să cumpăr așa ceva. E ieftin (8 lire – 10 euro?), iar conținutul nu te dă pe spate, dar vreau să îi susțin cumva în acest moment, având în vedere că jocul de bază este gratuit și mă bucură aproape zilnic.

3 Comments

  1. Stefan martie 25, 2019
    • KiMO martie 25, 2019
    • Adrian Dobrescu martie 27, 2019

Leave a Reply