REVIEW: APEX Legends

PING, Teamwork, Ability to learn

Acum o să vă povestesc un pic despre un sistem care e specific lui APEX Legends, chestia care îl diferențiază clar de toate celelalte battle royale-uri. E o chestie atât de epică, simplă și eficientă în același timp, încât vreau să o văd implementată în absolut TOATE jocurile multiplayer care implică echipe. E chestia care îl transformă probabil în battle royale-ul cu cea mai mișto comunitate, cel mai prietenos cu noii-veniți, chestia care încurajează enorm lucrul în echipă – anume, sistemul de comunicare.

În sfârșit, cineva a descoperit rețeta perfectă pentru comunicarea într-un joc multiplayer – cel puțin pentru ăia dintre noi care nu au chef să folosească niște căști cu microfon – viabil atunci când joci cu prieteni, extrem de enervant atunci când joci cu străini. Soluția pe care au ales-o cei de la Respawn se numește Ping. Folosind un singur buton, comunici mai mult decât ai reuși cu toate sistemele complexe pe care le-au avut jocurile de-a lungul timpului, când te pierdeai prin mănunchiul de comenzi.

Practic, cu Ping poți marca un punct – vizibil de la orice distanță – în care tocmai ai descoperit un echipament anume, poți indica zona în care ai văzut inamici, sau indica o nouă destinație, un nou punct de interes. De ce altceva mai ai nevoie? Coechipierii vor avea toate informațiile de care au nevoie. Hei, uite aici o armă mișto, poate îți trebuie – uite muniția pe care o căutai – uite o armură (scut) mai solidă – tocmai am văzut niște inamici acolo – hai sa mergem în direcția asta. Fiecare informație va apărea pentru câteva secunde ca punct de interes în câmpul vizual al coechipierilor și pe hartă. Extrem de simplu, extrem de util. Practic, nu mai ai nevoie de un microfon pentru a te coordona cu restul echipei, e suficient un buton. Foarte, foarte mișto și iubesc APEX pentru mecanica asta. Elimină o grămadă de toxicitate, te face să te simți util (OK, poate n-am 15 kill-uri, dar măcar am ajutat un coechipier să obțină o armă cu care le-a făcut, câștigând meciul) și în general face jocul foarte prietenos cu jucătorul.

Încă o chestie care încurajează foarte mult lucrul în echipă este sistemul de respawn, foarte ingenios integrat. Cum funcționează? Din nou – foarte simplu. Dacă ești răpus în timpul meciului, nu înseamnă neapărat că ai ieșit definitiv din luptă. Un coechipier are câteva minute la dispoziție ca să-ți recuperze așa-zisul banner, apoi să găsească un așa-zis punct de respwan în care să îl introducă, pentru ca tu să fi readus în joc. Fără echipamentul sau armele pe care le aveai înainte, dar măcar ți se dă o a doua șansă. Și, credeți-mă, șansa aia poate răsturna în favoarea echipei voastre un meci care părea până atunci pierdut. Îți dă și un motiv în plus să urmărești cum decurge acțiunea, sperând că vei fi salvat, căci meciul e pierdut doar dacă e eliminat întreg squad-ul.

Aș mai vrea să laud APEX pentru fluiditatea gameplay-ului. Mi-e greu să explic, însă dacă ați jucat PUBG, cred că știți exact la ce mă refer – interfață greoaie, mișcare greoaie, mecanici de joc clunky etc. APEX se situează la polul opus – e foarte rapid și totul alunecă cum trebuie – la propriu (ca în Blackout, zice KiMO).

Una dintre cele mai rapide și eficiente modalități de a te deplasa în APEX este sliding-ul – alunecarea. Practic, în loc să cobori în mod normal un deal, te pui „pe cur” și o iei la vale ca și cum te-ai da cu sania, pe distanțe lungi. Din nou, fain, rapid și eficient. Mă rog, era de așteptat de la oamenii care au făcut Titanfall 2, însă chiar dacă nu mai avem aceeași libertate de mișcare ca acolo (lipsesc salturile duble și alergatul pe pereți), nu m-am simțit în vreun fel restricționat. Mecanica alunecă-sari-alunecă-trage funcționează foarte bine și probabil că vă va ține în viață mai mult decât orice altceva, așa că ar fi bine să vă planificați traseul pe hartă în așa fel încât să profitați cât mai mult de ea. De asemenea, nu pățiți nimic dacă picați de la mare înălțime, așa că explorarea hărții e și mai larg accesibilă.

Încotro? Oriunde, doar mișcă-te.

În APEX, dacă vrei să rămâi în viață trebuie să fii într-o continuă mișcare. Sincer, nu cred că funcționează foarte bine strategia de camping care se practică prin alte battle royale-uri. Vezi Blackout. Sau, dacă cineva o practică, probabil pierde 75% din distracție.

Pe lângă asta, aș mai vrea să laud modul în care se simte în compania unui controller, cel puțin în cazul versiunii pentru Xbox One. Sincer, pentru un FPS, e absolut fabulos cât de jucabil poate fi pe console, inclusiv la nivel competitiv. Dacă până și eu am început să am multe kill-uri pe meci și să câștig o grămadă, asta spune multe despre el, căci în general nu mă dă talentul afară din casă.

3 Comentarii

  • Stefan
    Publicat martie 25, 2019 9:58 am 0Likes

    Super. Nu alm auzit de el până acum.. de fapt singurul Battle Royal pe care îl joc e Pubg.. tin mai mult la un joc realist.. motiv pentru care nu am încercat Fortnite. Mulțumesc pentru review

    • KiMO
      Publicat martie 25, 2019 10:05 pm 0Likes

      Blackout rulz! 🙂

    • Adrian Dobrescu
      Publicat martie 27, 2019 3:26 pm 0Likes

      @kimo ieși acas’ lol.
      @Stefan, ma bucur că ți-a fost util review-ul, dă-i o încercare și lui Apex, poate îți place.

Adaugă un comentariu