REVIEW: Heroes of Might and Magic III HD Edition

Pentru Heroes of Might and Magic III HD Edition provocarea nu a fost niciodată aceea de a demonstra calităţile unuia dintre cele mai populare titluri TBS din istoria genului, ci justificarea necesităţii unui update grafic – fiindcă modificarea rezoluţiei texturilor nu poate avea rol de remake sau reboot, indiferent pe ce parte ar fi întoarsă problema –, update distribuit la preţ de joc nou. O comparaţie simplă complică şi mai mult lucrurile deja băgate în ceaţă: varianta GOG Heroes III Complete, compatibilă la rândul ei cu sistemele de operare curente, costă în jur de €8.49, în timp ce Steam vinde Heroes III HD la 14,99€ – adică mai mulţi bani pentru mai puţin Might & Magic, căci ediţia propusă de Ubisoft si migălită de DotEmu include doar Restoration of Erathia.

HEROES_III_HD_EDITION_SCREENSHOT (3)
Exact aşa cum mi-l amintesc.

În ultima vreme, cei de la Ubi au insistat să-şi răcească ciorba din farfurie dând tare cu palma în ea. Nimeni nu le-a înţeles comportamentul, doar cauzele eşecurilor. Parcă îi şi văd, plecând naivi pe un drum pavat cu intenţii bune. Probabil şi-au dat seama prea târziu că, de fapt, intenţionează să publice un joc speculând nostalgia celor crescuţi la sânul lui Van Caneghem – un public apatic, dezamăgit de Heroes VI şi fără aşteptări exagerate de la viitorul Heroes VII. În final, rezultatul a luat forma unui produs ludic frumos, realizat aşa cum trebuie, dar lipsit de energie crudă. Din nefericire, Heroes III HD Edition este un joc superfluu. Totuşi, are părţile lui speciale, imposibil de ignorat.

HEROES_III_HD_EDITION_SCREENSHOT (2)
În castelul din pădure aveau casă trei eroi. Primul era elf, al doilea era dwarf, iar al treilea se simţea puţin deranjat de marginile imaginii pe un ecran widescreen.

Spre deosebire de popularul mod rusesc cu nume similar (compatibil doar cu The Shadow of Death, Complete şi Horn of the Abyss), Heroes-ul şlefuit de DotEmu sclipeşte vizual – şi o face păstrând tot ce era splendid în versiunea clasică. Deşi fiecare textură a primit un tratament cosmetic solid, Heroes III HD Edition te transportă pe aripi de balaur negru în miezul copilăriei, când imaginaţia substituia lacunele grafice. Pentru puritani, fenomenul are conotaţii discutabile, însă pe mine au cam început să mă plictisească interminabilele contradicţii afectate despre ce înseamnă „retro”, „cult game” sau ce hrană butonabilă poluează sângele albastru de PC gamer mofturos cu toxinele comercialismului. La sfârşitul zilei, H3HD arată bine după atingerea înaltei definiţii – fapt concret cu care trebuie să ne împăcăm.

HEROES_III_HD_EDITION_SCREENSHOT (6)
Te simţi întotdeauna protejat şi plin de încredere cu nişte dragoni pe câmpul de luptă. Chiar şi pe suprafeţele albe!

Animaţiile au rămas în continuare la fel de dinamice precum diafilmele cu Harap Alb, chestie plină de farmec în contextul Heroes III. Tactica, strategia, magia din sunet şi grafică – toate sunt acolo unde trebuie. E greu să îţi înveleşti mintea în jurul ideii că ediţia HD este inutilă, mult prea scumpă, dar are efectul unei bijuterii ce îţi fură bătrâneţea din ochi. Mai mult, îţi fură şi câteva ore libere, fiindcă varianta PC, compatibilă Steamworks, beneficiază de multiplayer online. Când vrea să funcţioneze. Pentru mai multe detalii, mergeţi la Mugetarea lui Caleb, deoarece completează perfect review-ul.

La naiba, Ubisoft, sper să fie ultima oară când decideţi iraţional soarta acestei francize!

Un update vizual frumos pentru un joc aproape perfect. Din păcate, Heroes of Might and Magic III HD Edition nu poate fi justificat doar de grafica retuşată şi rămâne la statutul de ciudăţenie inutilă şi scumpă, pe care o vrei fără să îţi explici de ce.

+ Vorbim totuşi despre Heroes of Might & Magic III;
+ Trecerea la HD pare naturală, deloc forţată;

- Mult prea scump pentru ce oferă în comparaţie cu ediţia Complete;
- Pentru cei mai puţin pretenţioşi, există moduri gratuite care pot ridica rezoluţia;

Gen: Turn-based strategy Data lansării: 29 ianuarie 2015 Platforme: PC, iOS, Android Versiune testată: PC Producător: DotEmu Distribuitor: Ubisoft

33 Comentarii

  • Bethrezen
    Publicat ianuarie 29, 2015 10:48 am 0Likes

    Neinteresant. Poate ar fi fost cat de cat interesant daca erau incluse si expansion-urile. Presupun ca vor sa mai scoata cate inca 10-15 euroi de fiecare reusind in final sa-l aduca la pretului unui titlu AAA nou aparut.

    • You are a pirate!
      Publicat ianuarie 29, 2015 11:07 am 0Likes

      N-as fi deloc surprins de o abordare de genul asta…Ubi au o oarecare reputatie de hamesiti financiar!

    • Aidan
      Publicat ianuarie 29, 2015 12:04 pm 0Likes

      Care, din pacate, este confirmata tot mai des 🙁

  • nu-ti pasa tie
    Publicat ianuarie 29, 2015 12:22 pm 0Likes

    Eu cred ca toata lumea ataca ubisoftul fara sa puna in balanta si partile bune: Child of Light si Valiant Hearts, South Park, Far Cry 4 in balanta cu 3 buguri dubiose si mai nasoale aparute pe net si unele probleme de FPS pe console din Unity. Nu uitati ca next-genul e next gen si nici eu n-am inghitit bine un joc pe care l-am platit full si nu a mers decent, dar mai sunt multe exemple si de la alte companii. Diablo, Simcity, WoW, remember? Sau sunteti prea tineri?

    De ce zic asta? Ei bine, nu zic eu, ci baietii de la IGN, care chiar stiu sa faca reviewuri pertinente.
    http://www.ign.com/videos/2015/01/08/was-the-internet-too-hard-on-ubisoft-podcast-beyond
    (ca o nota) Se mai mira lumea ca publicatiile de profil din romania nu sunt citite de romani si revistele nu sunt cumparate, de ce as citi sau cumpara ceva care „informeaza” lumea exact cum Antena 3 „informeaza” telespectatorii, adica subiectiv si bolnavicios.

    + daca credeti ca Heroes 3 costa mult, uitati-va la AoE fara expansion, un alt clasic remaster-uit care-l gasiti la 20 de euro pe steam, homeworld 2 remastered iese la 30 de euro.

    „la naiba” Lasati-va de meserie…
    Mersi!

    • Bogdan Radu
      Publicat ianuarie 29, 2015 5:30 pm 0Likes

      No, lasa, ca te informeaza mai bine b1, realitatea sau celelalte… you are BIASED, my friend… Oh, and LEVEL didn’t go bust because people didn’t buy it… and THAT is what’s REALLY the sad part! Ti-as zice sa te documentezi inainte sa postezi ceva despre care nu cunosti situatia, insa ar fi un oximoron in ceea ce priveste LEVEL, deoarece ar fi insemnat sa ai o colectie consistenta de reviste, iar asta nu o are decat cineva caruia-i placea ceea ce cumpara… Peace out!

    • Bogdan Radu
      Publicat ianuarie 29, 2015 5:31 pm 0Likes

      era BIASED* sry, nu se pot edita postarile…

  • Mihai
    Publicat ianuarie 29, 2015 12:40 pm 0Likes

    ^ ubifagot

    ncv edit:
    Nu ne deranjeaza daca folositi un limbaj mai colocvial, dar, tragem o linie in momentul in care insultati sau jigniti unul din comentatorii sau editorii site-ului.

    • Aidan
      Publicat ianuarie 29, 2015 1:13 pm 0Likes

      Neah, Mihai, doar foarte prost informat. Nici el nu stie exact ce vorbeste.

      Catre „nu ne pasa noua”, individul care are senzatia ca cineva din redactia N2 are probleme personale cu Ubisoft, in timp pe IGN a inventat opinia obiectiva:

      Far Cry 4: 8.9 pe N2, 8.5 pe IGN;
      Unity: 6.0 pe N2, 7.8 pe IGN;
      The Crew: 7.0 pe N2, 6.0 pe IGN;
      Rogue: 7.1 pe N2, 6.8 pe IGN;
      Watch_Dogs: 7.0 pe N2, 8.4 pe IGN (7.5PS3);

      Observi ca nu exista o schema? Ca notele sunt pur si simplu interpretari individuale? Sau trebuie sa iti explice cineva ca la gradinita ce inseamna review de joc si cum nu toti trebuie sa gandim la fel?

    • ncv
      Publicat ianuarie 29, 2015 1:31 pm 0Likes

      nu vreau sa se inteleaga ca sunt de acord cu ce spune „nu-i pasa lui” sau ca nu apreciez sprijinul tau.
      daca ai impresia ca o persoana are idei deplasate si ca orice ai zice o sa-i treaca pe langa urechi, mai bine treci mai departe. nu merita atentia ta, nici macar cat pentru o injuratura. 🙂

    • Aidan
      Publicat ianuarie 29, 2015 2:28 pm 0Likes

      Ai dreptate, ncv, dar nu as vrea vreodata sa creada cineva ca avem vreun interes ascuns. Daca si o publicatie online independenta derivata din LEVEL poate fi suspectata de asa ceva…atunci si eu suspectez ca nu exista decat rea intentie in respectivele afirmatii si nimic coerent.

    • ncv
      Publicat ianuarie 29, 2015 3:46 pm 0Likes

      eu ii raspundeam lui Mihai, dar te-ai interpus tu repede 🙂

  • Imi pasa mie, poate prea mult
    Publicat ianuarie 29, 2015 2:37 pm 0Likes

    ma baieti, pt simplul fapt ca am avut un user name care parea ofensator, nu este, un semn ca sunt retardat sau ca nu inteleg. Acum l-am schimbat, poate e mai bine.

    Poate am fost prea dur, dar in niciun caz deplasat, poate faptul ca am fost facut Ubifagot desi dau bani pt produsele lor stricate e putin deplasat, intr-adevar, dar asa mi se putea spune ca am EAids, dat faptul ca in fiecare an cumpar FIFA ca un bolnav.

    Haideti sa va explic. 🙂

    Eu ma uit la reviewuri incat sa citesc cat mai multe lucruri importante despre joc intr-un timp foarte scurt, mai sunt exemple pe care le cumpar fara sa citesc reviewurile lor, e un fel de retard mental, dar intelegeti voi cand sunteti fani, nu va mai uitati dupa reviewuri.
    Dar, cand vad articole dubioase ma atac si nu pot sa stau cu mainile in san, pentru ca nu suport dezinformarea.

    Totodata, ca sa va explic de ce mi se pare dubios, in comparatie cu IGN (in timpul scurt petrecut aici):
    – Doar Aidan face reviewuri Ubi cu exceptia la Child of light care a primit, surpriza nota 8. (Poate ar trebui sa mai schimbati intre voi.
    – Mie imi place sa citesc reviewul cu nota cea mai apropiata de media de pe metacritic. Dupa cum urmeaza, citez:

    Far Cry 4: 8.9 pe N2, 8.5 pe IGN; – 8.5 pe metacritic
    Unity: 6.0 pe N2, 7.8 pe IGN; – 73 pe pe metacritic
    The Crew: 7.0 pe N2, 6.0 pe IGN; – 64 pe metacritc
    Rogue: 7.1 pe N2, 6.8 pe IGN; – 7.1 pe metacritic
    Watch_Dogs: 7.0 pe N2, 8.4 pe IGN (7.5PS3); 80 pe metacritic

    Deci v-ati lamurit de ce-mi place IGN-ul mai mult, fata de toti ceilalti? Rogue e singurul care e fix pe nota metacritc, deci se poate.

    Dar na, hai sa trecem la articolul de acum si ce m-a dezamagit cel mai rau.

    Nimeni nu mi-a explicat de ce spre exemplu Heroes 3 basic game (fara expansion) e prea scump la 15E.
    Voi v-ati uitat la trend? Vi-l spun eu, pentru ca nu sunt informat.

    Age of Empires remasted (basic game) = 20 de Euro.
    Age of Empires remastered + al doilea expansion remastered = 22 de euro.
    Age of Mythology Extended edition = 27 de Euro.
    Homeworld remastered 1 & 2 = 32 de Euro.

    • Aidan
      Publicat ianuarie 29, 2015 2:49 pm 0Likes

      De ce insisti sa te contrazici singur? De ce? Spui ca te orientezi dupa Metacritic, ei afla ca media notelor date de useri pentru H3HD este 4.6 in prezent. Patru virgula sase.
      Pana acum doar Aidan si ncv au cam facut review-uri pentru ca echipa este una foarte mica. Tot Aidan a prezentat si lansarea Watch_dogs la emag alaturi de Kimo. Asta ce iti spune? Ca sunt agent sub acoperire?
      Singurele elemente dubioase sunt opiniile tale fara argumente solide, aruncate doar de amorul artei. Esti genul de persoana care nu suporta o perspectiva diferita de cea proprie – asa ca te-ai gandit sa te exprimi aici intr-un wall of text care nu demonstreaza nimic.
      Nu exista nicio legatura intre faptul ca tu dai bani pe produse stricate, pretul AoE/Homeworld si acest review. Nu exista ancore, nu exista referinte sau trimiteri catre ele.

    • ncv
      Publicat ianuarie 29, 2015 3:54 pm 0Likes

      Eu nu ma prea ocup de jocuri mari pentru ca nu am timp. Aproape tot ce scriu, scriu de la munca, in momentele de liniste. In rest, am grija de familie si de casa, joaca vine dupa.
      In ultima perioada am scris foarte putin si ma deranjeaza. Vroiam sa fac review-uri la Bayonetta 2 si Smash dar am impresia ca nu le-am jucat destul pentru a avea o parere avizata. E frustrant.

    • cioLAN
      Publicat ianuarie 29, 2015 3:49 pm 0Likes

      „Nimeni nu mi-a explicat de ce spre exemplu Heroes 3 basic game (fara expansion) e prea scump la 15E”

      Pentru că pe GoG ediția completă, cu ambele expansion-uri, e aproape 9 euro. Nu e HD, dar există un mod foarte simpatic (https://sites.google.com/site/heroes3hd/) care îl face să arate incredibil de bine și pe rezoluții mai nesimțite 🙂

      „Dar, cand vad articole dubioase ma atac si nu pot sa stau cu mainile in san, pentru ca nu suport dezinformarea.”
      Dezinformat te-ai fi putut simți doar dacă Aidan ar fi scris că jocul costă 40 de euro. Și mie mi se pare cam măricel prețul, mai ales că eu n-am absolut nicio greață să îl joc pe cel vechi, „neretușat”. Aș cumpăra, în schimb, versiunea pentru tabletă (presupunînd că e optimizată pentru touch screen)…

    • Imi pasa prea mult, se pare
      Publicat ianuarie 29, 2015 5:00 pm 0Likes

      @Aidan – imi place sa cred ca nu e nimeni dintre noi atat de naiv incat sa creada nota userilor pentru ca daca ar fi asa, ar inseamna ca Diablo III e o mizerie, are 6.5 user score, si sa nu mai vorbim in primele luni cand avea sub 4. E destul de clar ca majoritatea celor care dau user score pe metacritic dau ori note de la 1-4 (daca nu le place sau dau peste un bug) sau 10 daca sunt fanboys (Diablo 3 are doar 34 de mixed user scores, ca exemplu)
      Deci nu prea pot sa ma contrazic singur atat timp cat am facut referire la reviewuri si nu la user scores.

      @ncv – apreciez faptul ca va dedicati timpul reviewurilor pe langa munca, dar nu am facut o referire la tine, ci catre toate echipa. A fost mai mult un sfat dar nu stiam ca sunteti doar doi. (la „despre noi” apar 4 editori).

      @aidan – ai mai spus asa: „Nu exista nicio legatura intre faptul ca tu dai bani pe produse stricate, pretul AoE/Homeworld si acest review.”
      Ai dreptate nu are nicio legatura cat dau eu pe banii pe produsele stricate cu reviewul asta, dar a fost un raspuns pt baiatul care m-a facut fanboy.

      „Un update vizual frumos pentru un joc aproape perfect. Din păcate, Heroes of Might and Magic III HD Edition nu poate fi justificat doar de grafica retuşată şi rămâne la statutul de ciudăţenie inutilă şi scumpă, pe care o vrei fără să îţi explici de ce.”

      @ciolan – ce spun acum completeaza ce-am scris mai sus:
      Daca n-ar fi existat complete edition pe GoG la 10 euro, ai fi dat 15 pe HoMMIII fara niciun expansion? Avand in vedere ca celelalte jocuri recent remastered sunt mai scumpe? Pentru ca daca raspunsul e da, atunci nota asta a fost influentata de faptul ca exista pe un alt site, dar care „HD” e facut de fani.

      Nu stiu, poate ca o concluzie, intr-o lume perfecta, cel mai bine ar fi ca notele jocurilor sa nu fie influentate de pretul produselor.

    • cioLAN
      Publicat ianuarie 30, 2015 9:38 am 0Likes

      „Daca n-ar fi existat complete edition pe GoG la 10 euro, ai fi dat 15 pe HoMMIII fara niciun expansion?”

      Nope, am Complete Edition la cutie 🙂 Sorry, dar chiar trebuie să facă mai mult decît să retușeze cîteva sprite-uri, să scrie cod prost de rețea ca să mă convingă să îl cumpăr a treia oară.

  • Domnul Mate Ovidiu
    Publicat ianuarie 29, 2015 3:53 pm 0Likes

    Vom apuca oare ziua in care astia de comenteaza sa nu mai fie asa acizi?
    Numai cu gura plina de „Panseelute” stie romanul sa se exprime. Pana nu da cu rahat in cineva, nu se simte bine.
    N2 nu va mai justificati actiunile. Cine nu intelege ce faceti voi aici, nu va intelege nici ce incercati sa le explicati in comenturi.

  • Bethrezen
    Publicat ianuarie 29, 2015 4:44 pm 0Likes

    IGN scoate review-uri pertinente? IGN este unul dintre cele mai „biased” site-uri de review-uri pt jocuri.

    > 8.5 pt Dragon Age 2 – 4.4 user score pe Metacritic
    > 8.8 pentru Rome 2 la lansare, in conditiile in care pe-atunci avea 3.5 pe metacritic iar acum are 4.1 (cu toate ca a fost mult imbunatatit in ultima vreme, ce-i drept)
    > 7.0 pentru SimCity – 2.2 user score pe Metacritic

    Si lista poate continua la nesfarsit.

    Revenind la Heroes 3 HD, jocul are deja review-uri foarte negative, atat pe Metacritic cat si pe Steam. E foarte bine ca lumea critica atat politica celor de la Ubisoft cat si calitatea jocului lansat. Criticismul inseamna evolutie.

    • Imi pasa prea mult, se pare
      Publicat ianuarie 29, 2015 5:03 pm 0Likes

      @ bethrezen – iti scriu ce-am scris mai sus putin pt aidan: imi place sa cred ca nu e nimeni dintre noi atat de naiv incat sa creada nota userilor pentru ca daca ar fi asa, ar inseamna ca Diablo III e o mizerie, are 6.5 user score, si sa nu mai vorbim in primele luni cand avea sub 4. E destul de clar ca majoritatea celor care dau user score pe metacritic dau ori note de la 1-4 (daca nu le place sau dau peste un bug) sau 10 daca sunt fanboys (Diablo 3 are doar 34 de mixed user scores, ca exemplu)

      N-am ales IGN bazandu-ma pe comparatia dintre USER SCORE si Review score de la IGN. Ci intre Average Review Score, si Review Score IGN.

  • Caleb
    Publicat ianuarie 29, 2015 8:13 pm 0Likes

    Da, săracii Ubi, mai lăsaţi-i în pace că nu ştiţi ce vorbiţi, voi fanaticilor. Se chinuie doi ani să facă AI îmbunătăţit, matchmaking renăscut online, să porteze jocul pe toate sistemele de operare cunoscute de om, lucrează de mână fiecare pixel din capodopera aia şi voi daţi cu parul. Huoo băi de-aici cu review-urile voastre care sucesc minţile cititorilor cinstiţi!

    Acu, serios, păsătorule, dacă nu pricepi că nimeni n-are nimic deosebit favorabil sau împotriva oamenilor care muncesc la joace în UBI, EA sau oriunde şi că review-urile nu se vor adevărul suprem, ci o simplă opinie avizată, te afli în colţul greşit al internetului. Ce-ai zis a sunat de parcă ai stat tu să munceşti la pixelii ăia în plus, pe bune. Oamenii se iau de pinguinii care forţează tâmpenii pe gâtul celor dintâi.

    Nici eu nu sunt de acord mă cu Aidan ăsta mereu, da-mi place de mor diversitatea şi dacă nici el n-a prestat nenumărate articole din pasiune şi cu drag de jocuri şi cetitori, atunci H3 HD e o flatulentă încercare de remonetizare al unui titlu deja monetizat în zeci de poziţii şi upgradat la fel de ok de fani, pe timpul lor şi pe moca. De fapt, oricum exact asta e. Bine că nu era 4K, atunci costa doar 100 de dolari, cu 40 mai puţin decât Pong4K.

    Nu mai luaţi fleţilor apărarea corporaţiilor, că nu alea fac jocurile bune posibile, alea le fac mai degrabă imposibile, cu politici de căcat şi irosesc ideile şi energia oamenilor talentaţi care lucrează prin ele. Pasiunea e la subsol la muncă, în penthouse stau drone care trăiesc pentru bani.

    • Imi pasa prea mult, se pare
      Publicat ianuarie 29, 2015 8:31 pm 0Likes

      Caleb tu esti fix ce se naste din astfel de articole. Banuiesc ca nu ai nicio opinie decat cea anti-sistem, pe care ti-ai exprimat-o la „subsolul” comentului tau. 🙂

      Daca ar fi asa, sa nu cumparam jocuri pt ca e o incercare de remonetizare e absurd, pentru ca toate companiile fac asta, de la Ubisoft, la EA (BF4 + Premium), acum BF hardline, Fifa, NHL, etc etc., si dup-aia oamenii care chiar cumpara, care chiar tin console si baga bani in ele, sufera din cauza ignorantei celorlati si din cauza pirateriei.

      Mai zic o singura data, ca deja par stalker p-aici, poate comparatia mea despre voi si IGN, Metacritic, e deplasata, dar a fost o opinie.

      Dar incercati pe viitor sa nu mai bagati in nota si pretul produsului, pt ca nu e corect.

      PS. Nota pe metacritic la Reviewuri a ajuns la 7.5, iar la user score ca tot imi scoteati ochii, la 6.4. 🙂

    • Imi pasa prea mult, se pare
      Publicat ianuarie 29, 2015 9:35 pm 0Likes

      Wow, vorbesti dodii amice, ti-am zis daca esti asa anti marlanie / anti corporatii / anti-whatever ar trebui sa cumperi doar jocuri indie, dar ai grija ca si p-acolo mai e cate-un Dayz.

      Iar la exemplul total neancorat in realitate cu diferentele de preturi problema e ca reviewurile ar trebui sa mentioneze de bani, de oportunitati, de dezavantaje / avantaje, dar atunci cand pui nota finala s-o pui fara sa iei in considerare pretul produsului, cumparatorul trebuie dupa aceea sa ia decizia asta dupa ce este informat corespunzator.

      Iar la ultima faza, nu stiu despre ce vorbesti tu acolo, tu crezi ca astia fac outsourcing ca n-au bani sa cumpere 10000 de key-uri bulk de la MS sau Adobe? Sau ca mana de lucru e mai ieftina si pt 1000-1500 de euro aici, oamenii uita si de familie si sa manance?

    • Caleb
      Publicat ianuarie 29, 2015 9:53 pm 0Likes

      Pe ce au învăţat să lucreze cu calculatorul profesioniştii software de azi mă? pe licenţele bulk ale companiilor care i-au luat fiindcă deja ştiau una-alta?

  • Caleb
    Publicat ianuarie 29, 2015 9:18 pm 0Likes

    Dacă aş avea mai multe opinii, aş comenta dintr-o instituţie unde stau cei cu prea multe opinii. Nu e anti orice sistem, e anti mârlănie, exploatare şi ignoranţă.

    „Dar incercati pe viitor sa nu mai bagati in nota si pretul produsului, pt ca nu e corect.”

    Ha, as if. Deci dacă un joc costă 200 de dolari eu îl cotez la fel de bine sau mai bine decât titluri care costă 30 şi oferă la fel de mult sau pe-acolo? E un sfat bun pentru potenţialul cumpărător, nu? Eu mi-am dorit să scoatem notele de tot şi din LEVEL la vremea respectivă. Cu atât mai mult pe site. Aşa se evitau şi comparaţii penibile.

    Pirateria, metacritic, omule, subiectele astea sunt demult depăşite, mai uită-te şi în alte părţi. Uită-te ce prost merge Gog.Com fără DRM şi nu mai suferă atât din cauza pirateriei. Ia vezi ce lipsă de succes a avut Original Sin, finanţat de comunitate. Uită-te la Star Citizen, ce naşpa o duce săracu Roberts.
    Dacă pirateria era imposibilă, atunci nu mai exista outsourcing cu mână ieftină dar calificată de lucru la noi şi prin alte părţi, că n-aveai nici de-un windows, ce office, photoshop şi alte minunăţii ale ingineriei software. Că ăştia folosesc pirateria drept pretext să pună DRM-uri cretinoide care dau tot în clienţii lor legitimi e vina lor, a celor care iau deciziile astea în companii, nu trebuie să te ajute prea mult capul să-ţi dai seama de asta.

    Şi ca să vezi ce muist sunt, o să fii şocat când auzi că nu dau doi bani pe toţi luzării care scot clone şi retro-uri de doi lei doar fiindcă e în trend şi vor să mulgă un ban rapid de la ţâţa indie 😉

    • ncv
      Publicat ianuarie 30, 2015 8:48 am 0Likes

      @Caleb & Imi pasa: De fapt, discutia asta cu pretul care sa influenteze sau nu nota si tonul articolului este una foarte interesanta si o dezbat de fiecare data in sine-mi cand apare. Si aproape de fiecare data prefer sa prioritez realizarile jocurilor (chiar daca nu sunt prea multe) in locul pretului. E totusi dificil datorita dualitatii lor, pe de o parte sunt arta si creatie, pe de alta parte un produs. In cazul titlului de mai sus nu putem vorbi aproape deloc despre arta sau creatie si de aceea totul a ajuns sa se rezume la pret. Cu siguranta si eu as fi ales aceeasi cale ca si Aidan. Ubi a aruncat o privire peste acest joc extraordinar si in loc sa-l cinsteasca cu o reeditare pe masura – sa creeze un pachet grandios cu toate expansion-urile, sa ofere ceva bonusuri, poate cu modul in care jocul a fost facut, chiar si mici artworkuri, sa creeze cateva extra misiuni, sa Creeze! Ei au preferat sa priveasca inapoi si sa vada totul ca pe un produs. Pretul este jignitor, oferta este jignitoare, nota ar fi trebuit sa fie chiar mai mica.
      Ex: (dau copy/paste pentru ca fanii jocului sunt mult mai in masura decat mine sa sublinieze minusurile -Steam mini review:)
      – No random map generator. Long term motivation? NOPE!
      – One fraction is missing.
      – No LAN support.
      – Both DLC’s/Addons are missing.
      – [Bug] You have to click for every single moving point of your heroes. Having (e.g.) 100 moving points available will result in 100 clicks you have to make.
      – [Bug] Beside that, the map will reposition itself after every single step, so you have to „re-aim” 100 times as well – ON EVERY HERO, ON EVERY SINGLE DAY.
      – Considering the before mentioned things the price tag of 14,99 € feels like a huge smack in the face (I paid 9,99 € for HoMM3 Complete, including 2 discs).
      + Overall better graphics, although the „old” version wasn’t looking that bad tbh.
      + Support for high resolutions.

      Ma uit acum la ce incearca sa faca Gearbox cu Homeworld Remastered Collection si chiar daca nu s-a lansat stiu ca aceasta colectie va fi primita mult mai bine. Simti respectul si pasiunea cu care au remasterizat, simti ca incearca sa ofere suficient de multe pentru pretul cerut.

      The Homeworld Remastered Collection includes:
      Homeworld Remastered Edition
      Homeworld 2 Remastered Edition
      – Updated high-res textures and models
      – New graphical effects
      – Support for HD, UHD, and 4K resolutions (datorita naturii jocului, grafica HD va fi mult mai interesanta decat in cazul HoMM3 – dar a fost si mult mai greu de recreat)
      – New audio mix using original source effects and music
      – Cinematic scenes recreated in beautiful high fidelity by original artists
      – Mod support and mod tools
      – Bonus archival versions of Homeworld Classic and Homeworld 2 classic, preserving the purest form of the original releases with compatibility for modern operating systems
      – Access to the Homeworld Remastered Steam Multiplayer Beta beginning February 25: play Homeworld races against Homeworld 2 races with up to eight players on 23 maps, plus brand new game modes. The competitive multiplayer modes for both Homeworld and Homeworld 2 have been combined into one centralized mode that will allow you access to content (races, maps and game modes) and improvements, features and technology from both games, allowing you to play unlimited competitive multiplayer space battles on an epic scale.

      Separat:
      Joc acum Talos si ma tot gandesc ca puzzle-urile construite au fost foarte simplu de implementat si creat (cred ca le-a luat mai mult sa testeze decat sa creeze) – jocul pare unul simplist din acest motiv. Efortul depus pentru a-l construi a fost (cu siguranta, zic eu) mult sub cel intreprins de echipa care a creat Original Sin. Ambele titluri au costat 40 de dolari la lansare. Imi vine greu sa faultez, insa, echipa Talos, pentru ca simt ca si-au jucat creatia cu pasiune, pentru ca jocul aduce in discutie zeci de idei filozofice deosebit de interesante (o sa vedeti in review), pentru ca puzzle-urile sunt de calitate, pentru ca este o creatie artistica si abia apoi un produs.

      Momentan, in mintea-mi, nu exista niciun raspuns clar, niciun barem setat, legat de aceste variabile si ma deranjeaza, pentru ca simt ca intr-un fel faultez cititorii si nu ofer obiectivitate si claritate acolo unde ar trebui sa existe.
      Cand vine vorba de note, asa cum stiti, eu sunt exact la capatul celalalt al spectrului, eu nu vreau sa dispara. Eu vreau mai multe (nu neaparat note – mai multe detalii, liniute, note (de subsol)). Mai multa claritate in concluziile trase la sfarsitul aricolelor. Da, poate am uitat sa citim, dar in acelasi timp poate nu mai avem timp sa jucam toate jocurile bune care apar, avem nevoie de separatori, avem nevoie de note pentru a le putea alege pe cele extraordinare pentru ca nu mai e timp sa le jucam pe toate cele recomandate. Nu mai e nici recomandabil, pentru ca ti-ar manca toata viata. Bineinteles ca exista si o parte negativa a notelor, dar pentru cineva ca mine, care nu are timp sa citeasca mai mult de un review, (hai doua, daca jocul pare foarte interesant), si in nici un caz nu are timp sa desluseasca cat de mult le-a placut celor care au scris despre ele (comparativ cu alte experiente asemanatoare), notele sunt foarte importante.
      Au fost atatea cazuri si in revista cand pe parcursul a 3 sferturi de articol recenzorul a atras atentia asupra bug-urilor, sau minusurilor unui joc, pentru ca a avut impresia ca acele minusuri s-ar putea sa indeparteze multi dintre cei interesati (deci trebuiau subliniate) dupa care sa tranteasca un 8.5 la sfarsit, pentru ca, una peste alta, jocul l-a convis si merita jucat. Tu ai intelege dintr-un astfel de articol unde se plaseaza acest joc, fara o nota? Ai timp sa deslusesti, sa mai citesti alte review-uri, sa pui intrebari? Eu nu.

      Cum si aici jocurile cad intr-o dualitate interesanta (cat de mult e joc(gameplay) vs. cat de mult e arta/mesaj), in acelasi timp, sunt de acord (asa cum am si facut) ca un joc sa nu primeasca o nota cand este unul experimental, sau covarsitor artistic, mesajul precede gameplay-ul etc.

      Sau… in cazul lui Talos, mi-ar placea ca jocurile sa fie notate o data din punct de vedere al distractiei, experientelor, valorii gameplay-ului, cat si din punct de vedere intelectual-artistic. Balanta intre mesaj si gameplay este incredibila aici.
      Separat de acele note (sau note de subsol) mi-ar placea sa existe si un exercitiu pe care rar l-am vazut facut (din pacate nu-mi mai aduc aminte site-ul care a experimentat cu acest sistem):

      Daca banii nu ar fi o problema, acum ca l-am jucat, cred ca Talos merita 40 de dolari? Raspunsul pentru mine este: „Nu. 30 imi pare un pret mai corect. (Si subliniez ca aceasta concluzie nu a afectat in nici un fel nota jocului, pe care am dat-o fara sa iau in calcul pretul jocului. Fara sa ma gandesc la joc ca la un produs.)”
      – cred ca o sa pun chestia asta si in review-ul propriu-zis
      Ca sa continui cu explicatia si sa clarific:
      Daca banii nu ar fi o problema, acum ca l-am jucat, cred ca Original Sin merita 40 de dolari?
      „Da. Nu m-as fi simtit pacalit nici daca as fi platit 50 sau 60.”

      Notele primite de cele doua jocuri poate vor fi aceleasi dar aceasta distinctie (pentru ca jocurile – chiar si cele mai artistice – sunt in acelasi timp si produse, cu preturi diferite) ar completa foarte interesant review-urile.

    • Caleb
      Publicat februarie 4, 2015 10:08 pm 0Likes

      Nu ştiu ce să zic cu arta. Şi în producţia şi designul hardware este artă. Uneori. Sau meşteşug, cam tot aia.

      Dar undeva nota apare ca un titlu de recomandare la momentul recenziei, care trebuie să ţină cont şi de preţ, după mine, măcar în cazurile unde se sare calul grosolan. Cel de faţă este un asemenea caz, de aia am deschis subiectul.

      Cu Talos versus Original Sin, poţi s-o iei aşa. Original Sin e incredibil de ieftin pentru cât conţinut bun are.

      Oricum, nu cred că am ajuns încă în Ro ca media salarială să facă irelevant preţul în recomandarea prin notă a unui joc 🙂

      Eu aş scăpa de notă cu totul, drept să spun. Nu mi-a plăcut niciodată conceptul, nici la şcoală. Nici când luam note bune pe bandă rulantă nu mi s-a părut că arată cât de multe ştiu, nici când m-au făcut praf nu mi s-a părut relevant pentru statusul meu cu materia.

      Pe un site de gaming mai restrâns, eu zic că ce e prost merită trecut cu vederea şi atât.

  • Caleb
    Publicat ianuarie 29, 2015 9:37 pm 0Likes

    P.S. – Tu pariezi pe media Metacritic sau ce faci de stai cu ochii pe media aia de parcă ar însemna ceva?

  • dan
    Publicat ianuarie 29, 2015 10:38 pm 0Likes

    Fara sa apuc sa citesc chiar toate comentariile, tin sa amintesc dorinta lui TotalBiscuit, ca Metacritic sa moara. Faptul ca ne bazam atat de mult pe scoruri si prea putin pe review-ul in sine, preferintele noastre si ale redactorului, ne creeaza intotdeauna imagini distorsionate despre joc si nu numai.
    As mai spune si ca m-am lasat sa citesc review-uri IGN pt jocuri in general de acum vreo 6 ani, iar pentru jocurile cele mai importante am observat generare de hype si review-uri distorsionate sau chiar extrem de slabe. De exemplu un demo jucabil ar face review-urile IGN inutile.

    Iar revistele din strainatate despre gaming, cele de care am facut eu rost, sunt la un nivel slab cand vine vorba despre altceva decat descrierea jocurilor.

  • Caleb
    Publicat ianuarie 30, 2015 2:08 am 0Likes

    O să moară meta când cea mai mare parte din oameni vor fi din nou capabili să citească o frază mai lungă fără să obosească și poate, poate, să gândească. Eu îi prevăd o viață lungă și prosperă, mai ales că noul val de educație deformativă se face simțit pe tot netul. Adică refuz să cred că există atâta prostie din oficiu, sigur le pun ceva în programă. Oink.

  • Cetitorul Turmentat
    Publicat ianuarie 30, 2015 10:16 am 0Likes

    Alo? Redacția Nivelu’ 2?

    Am o mare rugăminte la dvs. De-acu încolo, înainte de a publica o recenzie, uitați-vă și voi măi oameni buni pe Metacritic și vedeți ce notă are jocu acolo și acordați-i și voi lui un scor cât de cât apropiat, dacă nu chiar identic. Nu de alta da vă induceți cetitorii în oroare și nu-i frumos.

    Cu multă stimă și respect, un cetitor turmentat.

  • Caleb
    Publicat ianuarie 30, 2015 12:05 pm 0Likes

    Heh, aparent nici pe multi nu e roz, ia lumea crash-uri, alteori aruncă jucătorii din lobby când porneşte gazda jocul. Şi precum vanilla H3 RoE, nu are nici Random Map Generator. Halal ediţie.

  • Gabriel Gheorghiu
    Publicat februarie 4, 2015 6:09 pm 0Likes

    ITT: Unu’ care citeste review-uri de la IGN si ia apararea Ubisoftului.

Adaugă un comentariu