NEXT LEVEL Podcast 69: Sandy Petersen
Sandy Petersen este o legendă a industriei de jocuri și unul dintre primii oameni care a primit titulatura de „level designer”. Este responsabil pentru mai mult de jumătate dintre nivelurile din DOOM și DOOM2, a contribuit într-o mare măsură la hărțile din Quake și apoi a făcut tranziția către genul RTS contribuind la trilogia Age of Empires.
Timp de o oră, am avut ocazia unică de a vorbi cu un om care a prins primele zile ale jocurilor Dungeons & Dragons, a lucrat alături de legendarul Sid Meier la Pirates! și Civilization, iar apoi a devenit colegul lui John Carmack și John Romero la id Software.
După ce a plecat de la id, Sandy Petersen și-a lăsat amprenta asupra genului RTS prin Age of Empires și și-a folosit creativitatea pentru a da viață mai multor jocuri D&D.
Ceea ce mi-a plăcut cel mai tare la Sandy Petersen este sinceritatea brutală: l-a criticat pe John Carmack pentru egoul exagerat, a recunoscut cu nonșalanță că John Romero se juca DOOM în loc să lucreze la Quake și a dezvăluit câteva detalii picante despre închiderea Ensemble de către Microsoft.
Mai mult de atât, Petersen ne-a încântat prin vasta sa colecție de D&D și ne-a îmbiat cu Planet Apocalypse: un joc inspirat de influențele sale lovecraftiene, presărat și cu elemente din DOOM. Vorbim despre (și cu) un individ pentru care creația este o parte esențială a existenței și care are prea multe povești interesante de spus pentru a le putea include într-o singură oră.
În a doua parte a podcastului îl puteți asculta pe Alexandru Andronic (XDonick) pentru a treia oară în istoria podcastului nostru. Ne vorbește despre ultimele sale imersiuni în lumea gamingului și ne oferă exemple despre felul cum generația tânără alege să se joace.