NEXT LEVEL Podcast, Ep. 69: Sandy Petersen

Sandy Petersen este o legendă a industriei de jocuri și unul dintre primii oameni care a primit titulatura de „level designer”. Este responsabil pentru mai mult de jumătate dintre nivelurile din DOOM și DOOM2, a contribuit într-o mare măsură la hărțile din Quake și apoi a făcut tranziția către genul RTS contribuind la trilogia Age of Empires.

Timp de o oră, am avut ocazia unică de a vorbi cu un om care a prins primele zile ale jocurilor Dungeons & Dragons, a lucrat alături de legendarul Sid Meier la Pirates! și Civilization, iar apoi a devenit colegul lui John Carmack și John Romero la id Software.

După ce a plecat de la id, Sandy Petersen și-a lăsat amprenta asupra genului RTS prin Age of Empires și și-a folosit creativitatea pentru a da viață mai multor jocuri D&D.

Ceea ce mi-a plăcut cel mai tare la Sandy Petersen este sinceritatea brutală: l-a criticat pe John Carmack pentru egoul exagerat, a recunoscut cu nonșalanță că John Romero se juca DOOM în loc să lucreze la Quake și a dezvăluit câteva detalii picante despre închiderea Ensemble de către Microsoft.

Mai mult de atât, Petersen ne-a încântat prin vasta sa colecție de D&D și ne-a îmbiat cu Planet Apocalypse: un joc inspirat de influențele sale lovecraftiene, presărat și cu elemente din DOOM. Vorbim despre (și cu) un individ pentru care creația este o parte esențială a existenței și care are prea multe povești interesante de spus pentru a le putea include într-o singură oră.

În a doua parte a podcastului îl puteți asculta pe Alexandru Andronic (XDonick) pentru a treia oară în istoria podcastului nostru. Ne vorbește despre ultimele sale imersiuni în lumea gamingului și ne oferă exemple despre felul cum generația tânără alege să se joace.

Episodul poate fi ascultat și pe Apple Podcasts, Spotify, Anchor (nu necesită înregistrare) și Google Podcasts.

Leave a Reply