PREVIEW: VAMPIRE THE MASQUERADE: BLOODLINES 2

15 ani. Atât a trecut de la lansarea primului Vampire The Masquerade: Bloodlines. După atâta timp, având în vedere întorsătura pe care au luat-o lucrurile după lansare, nu credeam că o să mai existe o zi în care să mai văd ceva din universul ăsta. Se pare însă că uneori pur și simplu se aliniază planetele cu un strop de noroc, iar ziua aia o să vină în prima parte a lui 2020.

Povestea primului joc cred că o știți cu toții. Lansat pe engine-ul Source, in același timp cu Half Life 2, primul VtmB a fost un dezastru complet în ziua lansării. În plus, decizia neinspirată luată de Activision de a-l lansa în același timp cu Half Life 2 a fost glonțul de argint, care a asigurat închiderea Troika la foarte scurt timp după lansare, lăsând în mâinile fanilor un joc neterminat.

Din fericire, fanii au văzut potențialul uriaș îngropat în liniile de cod defecte și au mai văzut că jocul, atunci când funcționa, era probabil unul dintre cele mai bune RPG-uri pur sânge apărute vreodată, așa că s-au reunit într-una dintre cele mai dedicate comunități și s-au apucat să-l repare singuri, cu patch-uri neoficiale, timp de ani întregi, iar astăzi îl puteți juca într-un stadiu mult, mult mai bun (e la reducere, btw) decât era la lansare.

Hai să lăsăm trecutul deoparte, pentru că astăzi avem vești bune, extrem de bune. În toiul nopții pentru noi, pe alt fus orar, a fost în sfârșit anunțat oficial – Bloodlines 2 este real, e în lucru din 2015 și urmează să fie lansat anul viitor pe PC, Xbox One și PS4, iar eu m-am trezit dis-de-dimineață direct cu ochii în trailer. După care am început să colind internetul și, cred eu, am reușit să adun destule detalii cât să iasă articolul de față, un preview, nu doar o știre.

Primul detaliu pe care l-am căutat – cine se ocupă de poveste. Principalul motiv pentru care VtmB a fost atât de iubit, pe lângă atmosfera demențială și mediul de joc, a fost scriitura. Nu neapărat povestea în sine, care era mai mult un pretext să te desfășori în acea lume, cât toate personajele pe care le întâlneai și dialogurile pe care le purtai. Erau probabil cele mai credibile personaje văzute în vreun joc video – efectiv, simțeai că vorbești cu oameni. Aveau creier și, mai important, aveau personalitate.

Cu bucurie vă anunț că Brian Mitsoda, omul care a scris primul VtmB este lead writer și pentru VtmB 2, așa că cel mai probabil putem fi siguri că rădăcinile și potențialul sunt tot acolo. Omul e conștient de așteptările uriașe pe care le au fanii de la sequel, e la fel de conștient și unde a greșit cu primul joc – a specificat combat-ul, de exemplu, un aspect care va fi mult îmbunătățit.

6 Comments

  1. Kalrak martie 22, 2019
    • KiMO martie 23, 2019
    • Adrian Dobrescu martie 27, 2019
  2. slymurgeni martie 24, 2019
    • Adrian Dobrescu martie 27, 2019
  3. gigi kent aprilie 13, 2019

Leave a Reply