PREVIEW: VAMPIRE THE MASQUERADE: BLOODLINES 2

15 ani. Atât a trecut de la lansarea primului Vampire The Masquerade: Bloodlines. După atâta timp, având în vedere întorsătura pe care au luat-o lucrurile după lansare, nu credeam că o să mai existe o zi în care să mai văd ceva din universul ăsta. Se pare însă că uneori pur și simplu se aliniază planetele cu un strop de noroc, iar ziua aia o să vină în prima parte a lui 2020.

Povestea primului joc cred că o știți cu toții. Lansat pe engine-ul Source, in același timp cu Half Life 2, primul VtmB a fost un dezastru complet în ziua lansării. În plus, decizia neinspirată luată de Activision de a-l lansa în același timp cu Half Life 2 a fost glonțul de argint, care a asigurat închiderea Troika la foarte scurt timp după lansare, lăsând în mâinile fanilor un joc neterminat.

Din fericire, fanii au văzut potențialul uriaș îngropat în liniile de cod defecte și au mai văzut că jocul, atunci când funcționa, era probabil unul dintre cele mai bune RPG-uri pur sânge apărute vreodată, așa că s-au reunit într-una dintre cele mai dedicate comunități și s-au apucat să-l repare singuri, cu patch-uri neoficiale, timp de ani întregi, iar astăzi îl puteți juca într-un stadiu mult, mult mai bun (e la reducere, btw) decât era la lansare.

Hai să lăsăm trecutul deoparte, pentru că astăzi avem vești bune, extrem de bune. În toiul nopții pentru noi, pe alt fus orar, a fost în sfârșit anunțat oficial – Bloodlines 2 este real, e în lucru din 2015 și urmează să fie lansat anul viitor pe PC, Xbox One și PS4, iar eu m-am trezit dis-de-dimineață direct cu ochii în trailer. După care am început să colind internetul și, cred eu, am reușit să adun destule detalii cât să iasă articolul de față, un preview, nu doar o știre.

Primul detaliu pe care l-am căutat – cine se ocupă de poveste. Principalul motiv pentru care VtmB a fost atât de iubit, pe lângă atmosfera demențială și mediul de joc, a fost scriitura. Nu neapărat povestea în sine, care era mai mult un pretext să te desfășori în acea lume, cât toate personajele pe care le întâlneai și dialogurile pe care le purtai. Erau probabil cele mai credibile personaje văzute în vreun joc video – efectiv, simțeai că vorbești cu oameni. Aveau creier și, mai important, aveau personalitate.

Cu bucurie vă anunț că Brian Mitsoda, omul care a scris primul VtmB este lead writer și pentru VtmB 2, așa că cel mai probabil putem fi siguri că rădăcinile și potențialul sunt tot acolo. Omul e conștient de așteptările uriașe pe care le au fanii de la sequel, e la fel de conștient și unde a greșit cu primul joc – a specificat combat-ul, de exemplu, un aspect care va fi mult îmbunătățit.

6 Comentarii

  • Kalrak
    Publicat martie 22, 2019 10:57 pm 0Likes

    Au fost obligati contractual sa il lanseze in acelas timp cu Half Life 2

    • KiMO
      Publicat martie 23, 2019 10:15 pm 0Likes

      Inseamna ca Bloodlines 2 apare in acelasi timp cu Half-Life 3 🙂

    • Adrian Dobrescu
      Publicat martie 27, 2019 3:34 pm 0Likes

      Fals.

      Activision eventually issued an ultimatum that the project be finished within months, on September 15, 2004.[27][30] Troika delivered a version of Bloodlines on the required date; due to its scale, the game underwent three weeks of testing. Activision decided that the game was suitable for release, but was contractually bound to withhold Bloodlines until after the debut of Half-Life 2 in November 2004. Troika convinced Activision to use the delay to fund further development; the additional budget was not enough to pay all of Troika’s staff, and some employees worked unpaid to complete the project. This version underwent another three weeks of testing to become the final release code;[30] the game was still unfinished when Activision forced its release.

      Au fost obligați contractual să NU îl lanseze înainte de apariția lui HL2.
      https://en.wikipedia.org/wiki/Vampire:_The_Masquerade_%E2%80%93_Bloodlines
      Mă rog, dacă e să prezentăm tot adevărul, nici Troika n-au fost cei mai deștepți oameni. Aveau ambiții mult prea mari pentru resursele pe care le aveau la dispoziție. E destul de întâlnită chestia asta la companii, dar la gaming e cu atât mai dureros. Cred că Activision au avut destul de multă răbdare cu ei, pentru vremea respectivă.

  • slymurgeni
    Publicat martie 24, 2019 7:03 pm 0Likes

    Sper din tot sufletul să nu iasă ca „Vampyr”.

    • Adrian Dobrescu
      Publicat martie 27, 2019 3:30 pm 0Likes

      Vampyr a avut ceva idei bune. Poate nu le-a ieșit implementarea, dar nu mi s-a părut un joc prost, chiar mi-am petrecut vreo douăj de ore cu el. Atmosfera mi s-a părut foarte mișto, Londra victoriană avea ceva aparte. Reușesc să surprindă foarte bine ce era prin Whitechapel/Soutwhark. Povestea era simpatică, deși un pic plină de clișee. E așa, un joc de 7/10. Nu e succesorul Bloodlines și nici nu își propunea asta, de-aia n-am intrat în el cu așteptări de genul, dar așa pe felia lui, dacă ți-e poftă de sânge și nu mai ai răbdare până în 2020, merită jucat. Dacă treci de primele 2-3 ore, devine din ce în ce mai ok.

  • gigi kent
    Publicat aprilie 13, 2019 5:57 pm 0Likes

    abia astept. Mi-a placut primul f mult.

Adaugă un comentariu