REVIEW: Call of Duty: Black Ops 4 – Despre integritate, LEVEL, paradisul hack-urilor și păcănele

Dar știți ceva? M-am răzgândit. Trecând peste partea „inovativă”, mi se pare normal să dai o atenție mai mare unui titlu pentru a cărui promovare ai încasat, ca publicație, o grămadă de bani în prealabil. Chiar cu riscul de a-i da o notă relativ mică, deși e prea cunoscut cazul redactorului GameSpot (o altă publicație online uriașă și de foarte mare încredere într-un trecut îndepărtat) care a fost concediat după ce i-a dat unui joc intens promovat nota 6. „Băiatu’, la câtă reclamă au băgat oamenii ăia în site trebuia să-i dai minim 9! Ieși afară! Kane & Lynch e cel mai tare!” Dramatizez, evident. Posibil să fi fost o coincidență, poate că pur și simplu nu mai aveau nevoie de el. Sau?

E mai puțin cunoscut faptul că am trecut printr-o experiență similară, la revista LEVEL, când reprezentantul local al unuia dintre cei mai mari producători mondiali de hardware de gaming a amenințat că-și retrage reclama, pe motiv că produsul oferit la test nu a fost ridicat în slăvi, cum probabil făcuseră alții. E drept că produsul în sine arăta foarte frumos, de un roșu deosebit, dar concluzia expertului de serviciu a fost că nu merită să dai banii ăia foarte mulți pe el, când există deja soluții similare integrate pe plăcile de bază, din fabrică. A urmat un mic scandal, căci marketing-ul m-a arătat furios cu degetul în fața boss-ului, care nici n-a vrut să audă altă părere. Spiritele s-au calmat abia după ce colegul „vinovat de boacănă” a convins conducerea, cu articolul în față, că textul nu este deloc jignitor, iar concluzia bine argumentată, corectă. Un produs bun, dar de care – ca gamer mai ales – te puteai lipsi liniștit. Și era un produs adresat gamerilor, testat de poate cel mai bun specialist pe acea categorie din întreaga țară. Oare câți din ăștia mai sunt în presa de gaming/hardware locală? Sau între blogger-ii generaliști? Vă zic eu: nu prea mulți.

La ei, industria de gaming nu există doar pe hârtie, căci încă mai susține într-un fel sau altul publicațiile profesioniste, inclusiv cele tipărite. Cică ar fi o relație reciproc avantajoasă. La polul opus, noi nu mai avem decât câteva blog-uri de gaming (nici măcar nouă nu ne-aș mai zice publicație profesionistă) care încă mai există doar din pură pasiune. Tot respectul, căci în România zilelor noastre, o organizație de profil (nu mai zic de renume) care să se suțină doar din gaming nu mai există, și nici nu cred va apărea alta prea curând. Poate niciodată. De ce ai investi în așa ceva, dacă nu ai garanția că îți scoți banii și ceva pe lângă, măcar cât să o ții în viață? Și nu care cumva să te bazezi pe promisiuni, căci cuvântul este egal cu zero în cele mai multe situații. În cel mai fericit caz, ai norocul că bucățica pe care scrii face parte dintr-un trust mare de presă ce deține o puzderie de alte site-uri și subdomenii prin care ai șansa să mai scoți și tu ochii. Mai ajuți și tu cu puțin trafic, mai vezi lumea, pui o franzelă pe masă. Dar deviez.

8 Comentarii

  • Tsunami
    Publicat martie 19, 2019 3:31 pm 0Likes

    Foarte faine ultimele Review-uri. Ma duce cu gandul la vremea cand rasfoiam revista.
    Poate pare stupid, dar v-ati gandit vreodata la o revista anuala ? Care sa contina aproximativ 200 de pagini cu review-urile jocurilor principale din anul respectiv. Iar plata revistei sa se faca anticipat pentru a printa si livra revista doar pentru cei care au platit deja produsul.

    • KiMO
      Publicat martie 19, 2019 4:03 pm 0Likes

      Hm, ceva artsy fartsy? Nu stiu ce sa zic… Multumim.

    • Aidan
      Publicat martie 19, 2019 4:11 pm 0Likes

      KiMO, iti aduci aminte planurile? 😀 You know, cu revista anuala…poate cine stie, vreodata…

    • KiMO
      Publicat martie 19, 2019 4:15 pm 0Likes

      God, te ocupi tu de data asta! :))

    • Sol
      Publicat martie 19, 2019 4:21 pm 0Likes

      Cu siguranta as participa la un croudfounding pentru asa ceva. Puteti sa va ganditi chiar la Kickstarter, pentru ca ar fi mult mai usor dpdv logistic si nu s-ar pierde baza de date cu backerii. 🙂 Dar informati-va bine asupra costurilor si adaugati o marja generoasa de eroare.

    • KiMO
      Publicat martie 19, 2019 4:38 pm 0Likes

      Au, cand aud de bani ma doare capul.

    • Aidan
      Publicat martie 19, 2019 4:47 pm 0Likes

      200 de pagini, reclame peste reclame, print quality super-glossy in Pantone, tiraj 10K bucati, joc full The Witcher 3 GOTY + poster Apex Legends pentru fanii mai tineri. Astea sunt fanteziile mele…

    • KiMO
      Publicat martie 19, 2019 5:13 pm 0Likes

      Te-ai dilit. Unde te crezi? :)))

Adaugă un comentariu