REVIEW: Call of Duty: Black Ops 4 – Despre integritate, LEVEL, paradisul hack-urilor și păcănele

BLACKOUT!

Dacă PlayerUnknown’s Battlegrounds (PUBG) a pus bazele genului battle royale modern, iar Fortnite a ajuns să-l domine, Call of Duty: Black Ops 4 pune pe masă o alternativă demnă de luat în seamă prin Blackout, cea mai mare hartă multiplayer realizată vreodată pentru un joc din serie. Harta în sine este relativ mică, însă propune un gameplay mai fluid și mecanici de joc foarte ușor de asimilat. În esență, funcționează pe aceleași principii battle royale cu care ne-am obișnuit deja, dar Blackout este mai dinamic decât primul și îi lipsește mecanica construitului din al doilea, pe care eu o detest.

Apoi, de nicăieri, a apărut Apex Legends cel Gratuit, iar Black Ops 4 a încasat lovitura în moalele capului. Însă asta este deja altă poveste.

Mai mult decât celelalte experiențe de joc din Black Ops 4, Blackout este savurat cel mai bine în compania prietenilor. Există, bineînțeles, și un mod Solo, unde ești doar tu împotriva altor (maximum) 99 de jucători, iar experiența este mai intensă. Lupta din cercul final mai ales, atunci când i-ai făcut aproape pe toți!, deși ai campat în spatele unui bolovan tot meciul și ai eliminat ultimul inamic de pe hartă cu un glonț de Paladin, cea mai puternică pușcă cu lunetă din joc. Camper-ule, te urăsc!

În echipe de câte patru sau doi situația este diferită. Șansele de reușită cresc cu cât membrii unei echipe se coordonează mai bine intre ei, de unde și nevoia unui lider care să aleagă traseul cât mai bine. Comunicarea prin voce, de asemenea, este esențială. De evitat îndepărtarea de grup pe motiv că n-ai destule în inventar sau nu-ți convine arsenalul cules pe drum. Te descurci cu ce ai până când dai de o echipă adversă. Dacă echipa ta reușește să îi scoată pe ceilalți din ecuație, iar tu ai supraviețuit schimbului de gloanțe și grenade, s-ar putea ca în ghiozdanele celor răpuși să găsești ceva mai bun. Și așa mai departe.

Got friends?

În Blackout contează, de asemnea, să ai avantajul înălțimii față de adversar, dar și elemente de decor în spatele cărora să stai cât mai ferit de gloanțe. Nu sunt tocmai indicate încăperile, căci câteva grenade bine plasate – fie ele incendiare sau cu fragmentație – pot scoate o întreagă echipă din circuit cât ai bate din palme. Nu vă înghesuiți orbește în astfel de situații, decât dacă vreți să ajungeți de râsul lumii. Obișnuiește-te să tragi la cap, unde poți provoca pagube mai mari, și să ții cât mai aproape de coechipieri, ca să ai șanse să fii ridicat și repus imediat în luptă, în caz că ai fost secerat. Și o groază de alte detalii care pot face de multe ori diferența.