REVIEW: Days Gone

Grafica și sunetul din Days Gone

Muzica… lipsește cu desăvârșire din joc. Exceptând melodia din meniu și alte câteva bucăți instrumentale care pornesc în anumite momente, avem doar 3 piese care au fost plasate în momente cheie din poveste (nu voi spune mai multe pentru a nu vă strica experiența). Dar atunci când avem parte de muzică, atmosfera se va transforma într-un deja-vu cu trimiteri la Sons of Anarchy și Red Dead Redemption 2.

Dar la cât de mult am petrecut pe motocicletă, un post de radio care să difuzeze câteva melodii sau talk show-uri ar fi fost excelent. Chiar dacă ar fi fost inclusă și opțiunea de a opri muzica oricând, pentru a putea aprecia mai bine atmosfera din mediul înconjurător.

Pe partea de sunet, consider că jocul excelează. Jucând în proporție de 80% în timp ce foloseam căști, am rămas profund impresionat de sunetul ploii și felul cum picăturile se lovesc de diverse materiale. M-au înfiorat ragetele hoardelor de freakerși și m-am bucurat de felul cum toarce motocicleta.

Voice acting-ul este, în mare parte, la înălțime. Personajele cele mai importante au parte de voci memorabile, deși se poate observa cu ușurință că replicile au fost înregistrate în studio fără motion capture simultan.

Days Gone excelează și la capitolul grafică. Pentru mine, este al doilea cel mai arătos joc de PS4 non-Pro după Red Dead Redemption 2. Are momente când arată absolut fabulos – mai ales în zilele când plouă și se poate observa combinația de iluminare globală și lumină naturală. Noaptea, picăturile de ploaie strălucesc realist în lumina lanternei, a farului de motocicletă dar și a altor surse.

Totodată, cred că este primul joc în care vremea dinamică este dusă la nivelul următor: am văzut că începe să plouă natural, iar uneori ploaia se transformă în zăpadă și acoperă întregul orizont. Aceste fenomene nu se petrec doar în zona de munte, unde fenomenele meteorologice sunt predefinite. Și atunci când am ucis inamici în timp ce ningea, am observat cum în timp cadavrele lor sunt acoperite de zăpadă.

La zăpadă avem totuși un minus: faptul că nu are parte de tessellation (deh, m-a stricat RDR2) și arată ca o simplă textură pe pământ. Probabil că nu s-a putut implementa din cauza limitărilor hardware – nici nu vreau să-mi imaginez ce ar fi însemnat pentru configurația PS4 o bătaie în zăpadă împotriva unei hoarde de freakerși, în timpul căreia totul se deformează în timp real.