REVIEW: Days Gone

Days Gone și Problemele

Da, problemele din Days Gone chiar merită o secțiune separată. Și iată 2 dintre ele care m-au deranjat cel mai tare, dar pe care nu le voi considera ca factori de depunctare la scorul general pentru că am înțeles că sunt rezolvate în versiunea de PS4 Pro. Cu toate acestea, ofer și o notă personală care se diferențiază de cea generală.

Prima și cea mai nasoală problemă este legată de frame rate. Sunt anumite zone unde, atunci când mergi pe motor sau pe jos, jocul scade serios sub 20 FPS (aș spune chiar 10 FPS) și devine practic nejucabil. Și nu este vorba de 2-3 secunde, ci de porțiuni destul de lungi care pot dura și 40-50 de secunde. În acest timp, am încercat să învârt camera pentru a mă putea deplasa în continuare și atunci când am considerat că este sigur m-am oprit pentru a aștepta ca sacadarea să treacă.

Și refuz să cred că este vorba despre o pură întâmplare pentru că am avut această experiență neplăcută de sute de ori și în aceleași locuri. Din acest punct de vedere, Days Gone este absolut oribil și de departe cel mai prost optimizat joc de pe PS4 (atât exclusiv, cât și multiplatform).

Am înțeles că există mici probleme și pe PS4 Pro, dar fenomenul se petrece mai rar și probabil durează și mai puțin timp.

A doua doleanță gravă pe care o am cu jocul ține de texturile care refuzau să se mai încarce în lipsa unui restart. Am avut astfel secvențe cinematice de câte 2-3 minute unde doar capul lui Deacon era încărcat cum trebuie, iar restul jocului arăta ca un veritabil titlu de PS2.

Iar asta, din nou, este ceva ce am pățit de zeci de ori și m-a obligat să mă opresc din ceea ce făceam pentru a salva și pentru a da un restart. Și să nu vă imaginați că procesul este relativ instant pentru că ecranele de încărcare de la început sunt oribil de lungi.

Atunci când turam mai tare motocicleta și mergeam cu viteze mari, observam cum texturi din jur nu apucau să se încarce, iar la un moment-dat jocul pur și simplu refuza să mai prindă din urmă ceea ce nu a încărcat și lumea înconjurătoare rămânea așa incompletă.

Iată o listă cu alte probleme pe care le-am observat:

– uneori parcă nu poți frâna sau opri în timp ce te deplasezi cu motorul, chiar dacă apeși frâna sau chiar frâna de mână;

– sunetul se desincronizează în timpul secvențelor cinematice (fapt menționat și de Digital Foundry în analiza lor, în aceleași locuri unde am avut și eu probleme);

– uneori conversațiile sunt întârziate fără niciun motiv în dialoguri in-game, existând secunde bune de liniște până când este dat răspunsul care ar fi trebuit să vină instant pentru a menține cursivitatea;

– uneori după ce termini o misiune, mai ales după ce ai salvat sau eliberat pe cineva, durează minute bune până când persoana care ți-a oferit misiunea este anunțată, deși între timp tu ai făcut multe alte chestii (am pățit ca așteptarea să dureze și 2 ore, timp în care am finalizat alte misiuni principale din alte zone);

– replica „deer crossing” este spusă prea des și devine enervantă;

– uneori când mergi cu viteză maximă, sunetul motorului rămâne blocat într-o anumită treaptă de viteză și nu se mai schimbă;

– am avut parte de un moment când sunetul s-a tăiat complet și tot ce puteam auzi erau loviturile;

– există mecanici de gameplay care ție nu ți se aplică – deși prin lume găsești baterii de lanternă, ție nu ți se descarcă niciodată lanterna pentru a face vreo înlocuire. Probabil este vorba despre o mecanică eliminată, dar care cumva are rămășițe în varianta finală a jocului;

– porțile care păzesc coloniile de oameni (camps) se deschid enervant de greu și uneori a trebuit să opresc motorul pentru a aștepta ca un paznic să-mi permită accesul. Mai mult, AI-ul oamenilor din turn este bizar: uneori ești recunoscut, alteori primești replici pentru străini atunci când ieși de pe porțile așezământului;

– uneori sunt prezentate câte 2-3-4 secvențe cinematice legate, care schimbă cadrele sau locațiile și sunt întrerupte de ecrane de încărcare de câte 3-5 secunde;

– odată în timp ce mergeam pe motor și admiram peisajul, hoarda de freakerși s-a „materializat” în fața mea, nu mi-a dat ocazia de a reacționa și m-a ucis instant.

1 Comentariu

  • oanalovin@protonmail.com
    Publicat septembrie 3, 2020 7:42 pm 0Likes

    pag 1 cumparație
    pag 2 cu un o altă
    pag 2 soția lui Sarah
    pag 3 decimezi (lucru te ajută
    pag 3 imbunătății
    pag 6 tesselation
    pag 7 uneori ești recunoscut, alteori primește replici

Adaugă un comentariu