REVIEW: DOOM (1993) – E1, Knee-Deep in the Dead

Felul cum Bethesda reușește să ruineze experiența DOOM

Am jucat versiunea shareware a jocului de zeci de ori, am încercat diverse moduri realizate de comunitate, dar niciodată nu am cumpărat DOOM-ul original. Prin urmare, atunci când mi s-a oferit ocazia de a oferi id Software 5 euro pentru efortul lor, am făcut-o fără nicio ezitare – de fapt, mi-am pus întrebarea „Oare ar trebui să cumpăr și DOOM 2?”.

Probabil că mi-ar plăcea să dețin o copie a originalului pentru PC, cu toate cele aflate în cutie, dar ar fi mai degrabă un obiect de colecție pe care să îl arăt viitorilor copii și nepoți dependenți de Google Stadia.

Pur și simplu nu înțeleg cum Bethesda a putut să strice până și ceva atât de simplu, testat și universal precum DOOM.

Totuși această variantă de DOOM, care a fost adaptată pentru generația actuală de console, este puțin diferită. Chiar din primul moment, am fost întâmpinat de un mesaj prin care mi se cerea să fiu de acord cu termenii și condițiile Bethesda, după care mi s-a cerut să creez un cont pentru Bethesda.net care nu deservește niciun scop în afară de validarea logării pentru control (o măsură anti-piraterie care îi oferă companiei date despre frecvența când jucătorii se loghează). <rant>

Mi s-a întâmplat să întrerup sesiunea de joc, să închid consola și să revin peste câteva ore. În loc să pot continua de acolo de unde am rămas, am început să primesc mesaje de eroare la fiecare 5 secunde, prin care eram anunțat că nu am contul Bethesda.net logat. Prin urmare, am fost de fiecare dată nevoit să repornesc aplicația și să trec prin întregul proces de autentificare… care nu durează foarte mult, dar este oricum enervant.

GSOD (Grey Screen of Death). Mulțumesc, Bethesda!

Ideea mea despre DOOM este că pot oricând să intru pentru 20 de minute și să fac ravagii printre demoni. Faptul că Bethesda a introdus o componentă de validare online absolut inutilă pentru un joc pe care l-am plătit (dacă ar fi fost ceva gratuit, nu m-ar fi deranjat) mi se pare nonșalant. Titlul nici măcar nu are o componentă de multiplayer online pentru a justifica conectarea, iar includerea pasului suplimentar înseamnă că nu pot juca DOOM în autobuz, la metrou, sau în locuri unde nu am acoperire Wi-Fi.

Farmecul de a cumpăra jocuri pentru Nintendo Switch este exact acela de a te bucura de autonomie și portabilitate. Iar ideea de a ține permanent deschis un hotspot din telefon pentru a juca DOOM în singleplayer mi se pare enervantă. Nu am întâlnit un alt joc de pe sistem care să aibă astfel de cerințe și mi se pare absurd să ți se întrerupă experiența single player din cauză că ți-a picat internetul. Sper că Bethesda vor rezolva problema pentru că altmineri jocul este unul dintre cele mai bune din toate timpurile (iar ei nu au niciun merit în afara celui de a fi achiziționat id Software).

</rant>