REVIEW: GRAN TURISMO SPORT (PS4/VR)

De cel mai spectaculos mod, însă, se vor număra acei dintre voi care dețineți un PSVR (vine curând o recenzie și la el, stați pe-aproape 😉 ). GT Sport oferă un mod numit VR Tour, care este absolut demențial și generator maxim de adrenalină. N-am să uit prea curând senzația pe care am avut-o în prima cursă, cu un BMW M4. Când s-a terminat ecranul de încărcare și m-am trezit pe pistă, am început să țip ca o fetiță, mai aveam un pic și săream în sus de bucurie că am ocazia să fac asta. Efectiv am rămas șocat de cât de veridic se simțea totul – de la poziția la volan, felul în care e recreat bordul mașinii, proporțiile perfecte care îți dau impresia că ești într-o mașină reală. Și sunetul, ah sunetul… E o experiență care merită neapărat încercată. Am făcut zeci de curse în VR, majoritatea pe același circuit cu care m-am obișnuit, dar e o experiență care trebuie neapărat încercată și vă garantez că fie și pentru acest mod de VR, în care aveți curse simple, 1vs1, cu mașinile și circuitele pe care le-ați deblocat fie cu ajutorul daily milestone-urilor sau cele primite cadou în timpul campaniei și vă garantez că jocul merită cumpărat. De altfel, o să și vedeți câteva curse pe care le-am înregistrat, ca să vă faceți o idee. Și într-adevăr, nu e cea mai bună rezoluție, datorită limitărilor consolei pe care am avut-o la dispoziție, sunt convins că VR-ul pe un PS4 Pro cu HDR se vede cu totul altfel decât pe un PS4 simplu, dar m-a bucurat extrem de mult prezența modului VR din Gran Turismo.

 

De altfel, cu ajutorul modului VR mi-am dat seama de cea mai mare realizare a lui Gran Turismo – felul în care a reușit să recreeze comportamentul mașinilor și felul în care a reușit să facă o simulare accesibilă pentru controller. Să vă dau un exemplu.

Singura mașină pe care am cheltuit din creditele câștigate în Gran Turismo a fost un Porsche Cayman, pentru că nu apucasem să o câștig altfel și eram extrem de curios cum se va comporta în comparație cu cel pe care l-am condus pe circuit, în viața reală. Așa că, în aceeași seară în care a ajuns VR-ul la review, am cumpărat repede Porsche-ul, adevărat, o versiune un pic superioară celei cu care m-am dat, dar în esență tot un Cayman rămâne și am început să mă dau cu el.

Vă mărturisesc că, chiar dacă nu am jucat cu un volan jocul, asemănările au fost pur și simplu izbitoare. Comportamentul mașinii era recreat exemplar și am avut același sentiment ca în viața reală atunci când am văzut cât de repede și bine răspund frânele, cât de precisă e direcția, cât de asemănătoare e accelerația și cât de ușor e să te joci cu mașina și cât de greu e să o împingi la limită. Cayman-ul mi s-a părut o mașină extrem, extrem de agilă. Se așează extraordinar în curbe, te înfige în scaun când accelerezi, dar în același timp e o mașină la care este extrem de greu să pierzi controlul, din simplul motiv că puterea este perfect dozată, iar cei 360 de cai sunt foarte manevrabili. Frânele, care au fost solicitate, nu glumă, pe circuit, că după 3 ture mirosea a frână încinsă de numa numa, răspund impecabil și îți permit să frânezi pe o distanță foarte mică înainte de intrarea în viraj. E cu adevărat o mașină remarcabilă.

 

Și mai remarcabil mi s-a părut că au reușit să recreeze impecabil comportamentul în joc. Impecabil. Și asta, repet, pe controller-ul standard al PS-ului. E prima dată când joc un simulator auto pe controller fără să simt nevoia de un volan. Jocul oferă suport și pentru volane, pentru cei suficient de norocoși să aibe volane suportate de PS4. Deja mor de ciudă când mă gândesc cât de faină ar fi experiența VR cu un volan, fără assisst-uri. Neapărat să stați cu ochii pe pagina de facebook a Playstation Romania, deoarece uneori mai au evenimente unde se poate testa VR-ul, iar dacă e și Gran Turismo acolo, merită să mergeți și să încercați.

Nu mai zic de cursele cu Mazda MX-5 decapotabilă, parcă mai ai un pic și simți cum îți bate vântul prin păr atunci când conduci. Ce dacă accelerează extrem de lent… Sau interiorul Aston Martin-ului V8 Vantage… deși sincer, dacă mașina aia frânează atât de greu în realitate, ca și în joc, și bănui că e destul de aproape de asta, n-aș vrea să mă urc prea repede într-unul. Extraordinar modul VR și felul în care e implementat în GT Sport.

6 Comentarii

  • Sol
    Publicat noiembrie 15, 2017 10:35 pm 0Likes

    Imi pare rau, dar avand in vedere cat timp a stat in development, faptul ca nu are o campanie single player nu e de trecut cu vederea. Iar ca hardcore racing sim… gamepads & ghost cars?
    Inteleg ca ti-a placut, dar esti prea generos.

    • Adrian Dobrescu
      Publicat noiembrie 16, 2017 10:20 am 0Likes

      Poate fi jucat și cu volane. Chiar volane profi. Eu n-am avut la dispoziție, dar m-am descurcat suficient de bine și cu controller-ul. În plus, n-am zis că e HARDCORE racing sim, ci că au găsit un mix perfect între simulare și ușurința de control cu gamepad-ul.

      În plus, campania single player e construită perfect pentru a te ajuta să te îmbunătățești pentru multiplayer, iar jocul e construit pentru multiplayer. Ăsta e scopul lui.

      Îți respect opinia, dar în continuare nu cred că sunt prea generos 🙂

  • Simiciuc
    Publicat iunie 14, 2018 10:03 pm 0Likes

    Consider că nu trebuie să scriu povesti, sunt fan Gran Turismo. Așa că o să fiu scurt GRAN TURISMO SPORT, nu are nimic captivant.
    Prea simplu si lipsit de activitate.

  • Marius
    Publicat august 20, 2018 11:20 pm 0Likes

    SE POATE FOLOSI volanul myra mg 7400 la acest joc?

    • KiMO
      Publicat august 21, 2018 7:54 pm 0Likes

      In teorie, da. Daca nu, faci retur 🙂

  • FANTASMA
    Publicat septembrie 7, 2019 4:16 pm 0Likes

    Cel mai de rahat este că cu aceeași mașină ăla termina cursa cu 2 minute înainte, față de ultimul clasat!!!Cel mai de kkt joc posibil!!!

Adaugă un comentariu