REVIEW: GRAN TURISMO SPORT (PS4/VR)

Sub capotă

Pentru că ar fi totuși cazul să închei acest review, o să vă vorbesc un pic și despre partea tehnică. Am testat jocul pe un PS4 simplu, unde jocul rulează nativ în 2K cu 60 de FPS-uri și chiar sunt 60. Nu am simțit nicăieri stuttering sau frame drop-uri sau probleme tehnice în general. Pe un PS4 Pro, jocul va rula în 4K, cu suport True HDR și Wide Colour Process, dacă aveți și televizorul pe măsură și sunt convins că va arăta mult mai impresionant.

Mașini sau rachete?

Totuși, chiar nu am de ce să mă plâng de grafică – mașinile au fost reproduse cu multă, multă atenție la detaliu și în momentul de față nu știu dacă există un joc în care mașinile să arate atât de realist. Cele mai mici detalii, precum plasticul de la stopuri și faruri, elemente de tapiserie, scaunele, bordurile, instrumentele de bord, totul arată exact ca în realitate. Cât despre piste, nu arată la fel de bine ca în Forza 7, de exemplu, dar dacă stați pe loc atât de mult încât să observați detalii de genul ăsta, poate nu jucați cum trebuie. Iluminarea în schimb face o treabă excelentă și pe orice traseu ai fi, e o plăcere să conduci la apus sau răsărit, jocul creând unele din cele mai frumoase scene pe care mi-a fost dat să le văd într-un joc video.

Atenție la cele mai mici detalii

Sunetul este extrem de bine realizat, un V8 sună ca un V8 și puteți auzi cele mai mici detalii ale motoarelor turate sub capotă. Se vede că producătorii s-au implicat foarte mult pentru a recrea cât mai fidel felul în care se aude fiecare mașină în parte. Cât despre muzică, nu pot să mă zic că m-a dat pe spate, dar asta ține strict de preferințele mele. Important e că își face treaba, acolo în fundal, dar se putea mai bine.

Controlul, după cum am spus și mai devreme, este realizat sublim. Dacă aveți norocul să puteți juca cu un volan, veți avea o experiență deosebită, dar controller-ul face față bine-mersi, chiar și jucând fără asisturi. Aș zice că au găsit soluția ideală și mixul perfect, reușind să simuleze un realism accesibil.

Încă o chestie care merită menționată aici: Replay-urile din Gran Turismo sunt cele mai bune pe care le-am văzut până acum într-un joc cu mașini. Sunt absolut spectaculoase, unghiurile camerei sunt perfecte de fiecare dată și reușesc să te facă să te simți mândru că ți-a ieșit cursa cum trebuie – de altfel, sunt câteva exemple și în review și chiar vă invit să vă uitați la ele dacă nu mă credeți pe mine pe cuvânt.