REVIEW: Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint

Breakpoint, ha? Ahem, Ghost Recon Wildlands este unul dintre cele mai bune sandbox-uri în care poți să-ți trăiești toate visele mil-sim. Alături de cel mult trei prieteni cu același mindset poți să o arzi cât de operator te ține imaginația.

Evident, ești ajutat de o colecție impresionantă de arme, un sistem gunsmith genial, o hartă colosală extrem de diversificată și o multitudine de vehicule sau piese speciale de echipament. Dacă nu ai tovarăși de joacă este la fel de bine, fiindcă coechipierii AI îndulcesc nițel singurătatea.

În capătul opus al spectrului Tom Clancy se află The Division 2, despre care v-am scris cu multă plăcere aici. The Division este un looter shooter online cu mecanici RPG simple, un oraș post-epidemic recreat cu fidelitate și povești meta suficient de bune încât să compenseze lipsa unui story decent.

Fața mea când joc Breakpoint.

Ei bine, Ghost Recon Breakpoint, cel mai nou titlu AAA din franciză este moștenitorul bolnav de consangvinitate care a luat tot ce era mai rău de la părinții cu sânge albastru și suferă de convulsii, cu spume la gură. Un produs care s-a prăbușit sub propria greutate și care beneficiază de merch mai valoros decât jocul – șapca oficială este fantastic de mișto!

Cum a ajuns Breakpoint să fie un dezastru always online cu mecanici loot defecte, buguri cât Casa Poporului și cel mai slab control al vehiculelor din istoria jocurilor open world? Hai că vă povestesc…

No, mă, Nomad! Ce-ai făcut?

Mărturisesc că am avut așteptări foarte mari de la Breakpoint. Wildlands a fost fain și a evoluat cu succes, grație suportului oferit de Ubisoft și comunității foarte active. Dintr-un joc bun s-a transformat într-un joc excelent, cu toate că a avut nevoie de vreo doi ani pentru asta.

Cu mânuțele astea două…

Însă Breakpoint este atât de corupt la nivel elementar, încât orice efort ar depune Ubi acum s-ar transforma în praf. Pur și simplu nu ai peste ce să construiești, căci baza lipsește cu desăvârșire. Interfața este contraintuitivă și greoaie, grafica pare mai slabă, vehiculele se manevrează precum niște cărămizi în dinți, iar mizeria oribilă de loot are parte de un irrumatio de la hoarda microtranzacțiilor.

Un gunsmith din care nu prea înțelegi nimic…

Totuși – T O T U Ș I – pe mine m-a prins. Știți de ce? Pentru că domnul Aidan este un animal ahtiat după orice joc care include un Heckler & Koch G36 sau G28, operatori cu tatuaje cu vulturi și îmbrăcăminte tactică 5.11. Nu mă pot abține, pur și simplu am un fix pe chestia asta. Or, Breakpoint, Wildlands și Division 2 livrează masiv.

La airsoft merg doar în weekend, așa că trag toate sucurile dintr-o colecție de jocuri cu tematică militară, peste care tronează tomclanciurile. Breakpoint e la coadă momentan…Păi pe bune, am ajuns să schimb armele și atașamentele după gear score? Am deschis 30 de milioane de cutii pe Auroa, noua locație insulară fictivă, ca să am un arsenal capabil să reziste în fața dronelor Sentinel.

3 Comments

  1. Sol octombrie 14, 2019
    • Aidan octombrie 14, 2019
  2. Ziskele octombrie 21, 2019

Leave a Reply