REVIEW: Streets of Rage 4

Toate cele 5 personaje principale au un stil de luptă complet diferit: de exemplu,  Cherry Hunter este cel mai rapid personaj jucabil, iar Floyd Iraia dispune de o rază mai mare de atac datorită braţelor robotice extensibile. În Streets of Rage 4 trebuie să luaţi în calcul şi stilul de joc al fiecărui personaj pentru a vă adapta strategiile de luptă. Deci da, acum aveţi motive să jucaţi şi cu alte personaje în afară de Axel.

Fiecare personaj are acces și la o serie de atacuri speciale care, deşi sunt foarte periculoase pentru adversari, vor reduce şi o mică parte din propria bară de viață. Deşi această mecanică era foarte întâlnită şi în jocurile beat’em up de pe arcade-uri, producătorii vin aici cu o mică modificare prin care-i oferă jucătorului posibilitatea de a recupera punctele de viață pierdute. Condiția pentru a reîncărca bara de viață în urma atacurilor speciale este foarte simplă: în urma seriei ofensive, nu permiți niciunui inamic să te atingă.

Practic, jucătorii pot de acum să pună în balanţă măsura în care merită să folosească o mișcare specială, în funcţie de şansele pe care consideră că le au în a finaliza atacul fără a primi vreo lovitură. De asemenea, fiecare personaj mai are acces şi la un star-move, o manevră specială care poate ataca inamicii pe o rază extinsă, oferind și un damage uriaş. Această „specială” este mult mai greu de obţinut, dar poate face diferenţa în acele momente când adversarii atacă din toate direcţiile.

Producătorii reuşesc să ofere o experienţă accesibilă oricărui tip de gamer, introducând o serie de opţiuni de ajustare a dificultăţii. Putem astfel să decidem câte vieţi putem avea la începutul fiecarui nivel. Însă un nivel mai mic de dificultate implică și cumularea unui număr mai mic de puncte pentru progresele făcute.

Personal, nu am fost deranjat de această penalizare – mai ales că mi-a oferit posibilitatea să joc Streets of Rage 4 împreună cu soţia, care nu are prea multă experienţă în astfel de jocuri. Mai mult de atât, fiecare jucător are ocazia să aleagă individual nivelul de dificultate. Iar această accesibilitate este de salutat, mai ales în zilele noastre când majoritatea gamerilor nu mai au timpul liber pentru a rejuca un nivel de zeci de ori până când reușesc să-l termine.