Review: XBOX Games Showcase 2020
Microsoft, consolele Xbox Series X și PC Master Race
În timp ce Sony aruncă bani în direcția studiourilor din propria ogradă pentru a produce opere de artă care să nu fie vreodată lansate pe alte platforme în afară de Playstation, Microsoft încearcă să construiască o punte între PC și consolele Xbox.
Ceea ce are sens, pentru că Sony nu deține cel mai popular sistem de operare pentru calculatoare și nu are niciun interes să controleze chiar și hardware-ul care nu iese pe poarta propriilor fabrici. Însă Microsoft vrea să fie Krakenul care acaparează tot și are o tentaculă înfășurată în jurul fiecărei nișe.
Din același motiv, scopul companiei din Redmond nu este neapărat să vândă cât mai multe console Xbox, ci să ofere cât mai multe experiențe pentru PC și să vândă abonamente Game Pass pe lângă licențele de Windows. Pentru ei, Xbox este doar un instrument care îi ajută să-și păstreze relevanța pe piața consolelor, pe care speră că o va face să existe în simbioză (și nu concurență) cu PC-ul.
Pe alte planuri, compania se bate pentru ca jocurile să nu migreze către Linux (așa cum plănuiește Valve prin Proton) și încearcă să concureze cu Google Stadia pentru supremația în segmentul de cloud gaming.
Din motive care țin și de capital, Microsoft își permite să aibă un produs inferior și să rămână cu un pas în spatele lui Sony. Ba chiar poate să vândă consolele în pierdere, cât timp acest fapt garantează că mai mulți jucători vor plăti abonamente și se vor juca simultan pe PC-uri cu Windows.
De fapt, Xbox Series X este mai degrabă sistemul care le permite gamerilor să aibă parte de jocurile de ultimă generație fără să investească mulți bani într-un PC high-end. Nu încearcă să înlocuiască jocurile pe calculator, ci mai degrabă să ofere o modalitate mai accesibilă de a le juca. Prin abonamentul Xbox Game Pass, oricum ai posibilitatea de a te bucura de aceleași jocuri pe PC și Xbox.
Pe de altă parte, concurența niponă reprezentată de Sony și Nintendo nu își permite acest lux și trebuie să iasă la înaintare cu exclusivități care nu vor apărea niciodată pe PC. Din același motiv cred că prezentările pentru Playstation și Xbox au pus accent în proporții atât de diferite pe exclusivități.
Despre toate acestea și multe altele veți avea ocazia să ascultați duminică, 26 iulie 2020, începând cu ora 22, atunci când vom înregistra episodul 57 din podcastul NEXT LEVEL.
2 Comentarii
Tsunami
Cea mai neasteptata surpriza este STALKER 2. Este varianta celor de la MICROSOFT de a se adresa est-europenilor care probabil au piratat jocul original, dar acum au ajuns copii mari si au joburi.
Vlad Costea
Oh, cum am putut uita?