REVIEW: DISCO ELYSIUM

You’re the son of the world again […]

Simți fumul și durerea imediat după ce ai auzit bubuitura. Nu știi dacă e fumul din țigară sau din țeava de pistol. Sunt întinși oameni în jurul tău și Kim încearcă să te păzească. Cu ultimele forțe îl vezi pe unul în spatele lui și îl avertizezi. Auzi încă o bubuitură și e întuneric.

[…]

Karaoke și o piesă tristă. Dintotdeauna ai visat să ai curajul să faci asta, ia-tă-te pe scenă. Piesa curge și toată lumea aplaudă. Ai reușit. Chiar dacă ea nu e acolo să vadă. Cine e ea? Las-o în pace, îți zic simțurile din trecut. A fost de mult. Chiar a fost de mult.

Melodia se termină în aplauzele publicului. Ieși afară la o țigară, plouă și e frig. E un început de primăvară târzie. Docurile sunt la nord, închise și blocate de greva sindicaliștilor.

În spatele hotelului e creanga tăiată a copacului de care atârna primul om mort cu care ai vorbit. Și Cuno, puștiul care încearcă să-și exprime identitatea într-un mod violent. E multă violență în lumea asta, iar tu ți-ai pierdut arma și nu ai găsit-o nici până acum. Și mai ai tupeul să te numești polițist.

Ai ascuns un cadavru în pivniță […]. Ai găsit un alt cadavru pe […] și a trebuit să-i dai vestea văduvei. Viața de polițist nu e ușoară și nu e pentru cei slabi de inimă, asta e clar. Poate de-aia am avut nevoie să uit. Poate de-aia am avut atâta nevoie de alcool și poate de-aia știu atât de multe despre droguri. Oricine poate să-ți pună moralitatea la îndoială, dar până la urmă câți dintre ei sunt în stare să rezolve problema?

Deschizi ochii. Trăiești. Trăiești pentru că ești încăpățânat și mergi în continuare. Trăiești pentru că nu știi să te oprești. Trăiești și afli că majoritatea concluziilor pe care le-ai tras sunt înșelătoare, doi dintre suspecți au fugit de tot și ceilalți sunt morți, la fel ca majoritatea surselor tale de informare. Trăiești pentru că ești prost.

Trăiești. Termini de ajutat adolescenții cu clubul de noapte. Au descoperit cel puțin noul Disco.

Drogurile, zăpada, misterul, muzica, moralitatea, etica, disco, viața, tot.

Ce e Disco? Ce e Elysium? E totul. Suntem noi, toți, fiecare dintre noi cu fiecare celulă vie și moartă. De ce e atât de bun? Pentru că e uman. E făcut de oameni și din defectele lor. E făcut din oameni și din calitățile lor. E făcut din oameni întregi, oameni care încă au curajul să creeze fără să renunțe la bucăți din ei și din libertățile lor. Are identitate pentru că oamenii au identitate. E curajul de a face ceva diferit și de a te lua la trântă cu tot ce a fost stabilit până atunci. E curajul de a-ți asuma identitatea și de a deveni cine vrei să devii, fără să trebuiască să inventezi un nume sau un termen pentru asta.