REVIEW: DISCO ELYSIUM

“I have stayed hidden throughout four forms of government and two scientific revolutions. Until I was accidentally discovered by a detective of the Citizens Militia in Revachol, district of Martinaise, March, 51.”

Indiferent de ce fel de polițist alegi să devii, ai destule mistere de rezolvat. În primul rând, să îți dai seama cine ești și cum te cheamă. Chiar și când o faci, trebuie să fii precaut, pentru că transformările prin care trece personajul nostru pot fi extrem de radicale în comparație cu fostul lui stil de viață – sunt amintiri care pot să te omoare. În general, unul sau două skill-uri or să te îndrume să fii prudent când e vorba de descoperit amintiri.

Celălalt mare mister este lumea în care se petrece acțiunea, Revachol. Capitala unei țări răvășite de conflicte. Oricine a trait în România va fi în stare să găsească niște similitudini. Din cauză că majoritatea artiștilor implicați în joc sunt cetățeni ai unor țări ex-comuniste, sunt anumite scene din poveste care lovesc foarte, foarte aproape de casă.

Depinde de tine cât de mult ești interesat să afli de istoria Revacholului, informația disponibilă e peste tot. După o perioadă prosperă de monarhie, comuniștii au preluat puterea și au ruinat țara. După multe decenii, au fost înlăturați de la putere de către Coaliție, care a adus liniștea, ordinea și capitalismul. Fiind la marginea continentului, Revachol-ul încă încearcă să-și definească identitatea printe ruinele fiecărui stil de viață în parte. Sună… familiar?

Pe parcursul jocului vei avea parte de enorm de multe dialoguri cu personaje care se regăsesc în spectrele politice definite mai sus, iar dialogul nu se ferește de anumite adevăruri și nu se cenzurează în spatele political correctness-ului. O să poți fii parte a oricărui gen de mentalități – deși dacă alegi să te implici activ, o să găsești o versiune extremistă a respectivei ideologii.

Sunt foarte multe detalii despre oraș, iar grafica reușește să reprezinte foarte bine atmosfera de cartier rău famat, pentru că ești un polițai eficient in the shittiest part of town. Cu un mix de artwork-uri digitale și pictură în ulei, jocul arată genial și atmosfera e de zile mari. Steampunk futuristic lăsat în dezolare, cu accente de anii 50 și influențe optzeciste cum ar fi DISCO. And Disco it is, cu soundtrack-ul absolut epic și mai puțin disco decât ați crede. Disco is the mindset.

Locațiile prin care ne vom plimba sunt foarte detaliate și destul de diverse, deși harta nu are dimensiuni foarte mari. E posibil ca spre sfârșitul jocului să vi se ia un pic de plimbat, dar nu e chiar atât de rău.