REVIEW: Pandora’s Box

Odată ce părăsești prima locație a jocului și te îndrepți spre altele în căutarea celorlalte fragmente ale cutiei, vei da de alte patru tipuri de puzzle-uri: Find and Fill, Slices, Image Hole și Outer Layer.

Find and Fill este distractiv și ușor de înțeles. Pe ecranul principal vedem o serie de contururi în alb pe un fond negru. În partea din stânga se pot vedea mai multe imagini cu un contur lipsă. Colorând în interiorul acestor contururi, vom rezolva spațiile lipsă din panoul din stânga.

Contururile sunt amestecate unul cu celălalt, însă pe măsură ce jucătorul colorează piesele corecte, acestea dispar și piesele lipsă devin mai clare și mai ușor de identificat. La fel ca și celelalte elemente ale colecției, Find and Fill este bine realizat și inedit, deși puțin cam dificil în nivelurile finale, unde contururile se mișcă.

Slices este un soi de puzzle 3D, în care jucătorul va trebui să recompună figurine din diverse bucăți. Pentru a putea face asta, piesele pot fi rotite 90 de grade sau chiar întoarse în sus sau în jos, după care pot fi alăturate altor piese printr-un drag and drop executat cu mouse-ul. Atunci când o piesă se potrivește, se va lipi automat de celelalte. Slices este foarte plăcut de jucat, iar figurinele arată minunat.

Image Hole este, după părerea mea, veriga slabă a colecției. Și aici e vorba de contururi, însă de data aceasta acestea se mișcă și trebuie asociate cu un element dintr-un tablou sau o fotografie. Problema este că acest tablou sau fotografie nu se vede decât doar atunci când contururile trec peste. Acestea sunt mereu în continuă mișcare, deși viteza sau direcția lor pot fi controlate. Puzzle-ul în sine este cam greu de explicat, conceptul fiind puțin abstract.

A-l juca înseamnă a-l înțelege mai bine, însă este și foarte frustrant, deoarece este singurul din joc care penalizează mutările greșite. La trei greșeli, puzzle-ul se restartează. În plus, mișcarea micilor siluete este foarte deranjantă și chiar obositoare pentru ochi. Am considerat că Image Hole nu merită efortul, așa că am evitat acest tip de câte ori am putut.

Outer Layers, în schimb, e distractiv. Se aseamănă oarecum cu Slices. Și aici e vorba de o figură 3D, însă aceasta nu trebuie recompusă, deoarece apare întreagă pe ecran. Însă suprafața ei este goală, jucătorul trebuind să lipească bucăți pătrate de texturi pe aceasta. Texturile se pot roti, la fel și figurina (ambele în unghiuri a câte 90 de grade) pe care acestea trebuie plasate. Cel mai ușor mod de a descrie Outer Layers este să-l numești un jigsaw puzzle pe o suprafață 3D. Relaxant și plăcut de jucat, este unul dintre preferatele mele.