REVIEW: Pandora’s Box

Pe măsură ce jucătorul prinde tricksteri, acesta va da de un al optulea tip de puzzle, numit Jesse’s Strips – care este oarecum asemănător cu Overlap. Și acesta este tot un jigsaw puzzle, cu piese care se pot suprapune, însă acestea apar sub forma unor fâșii (strips). De aici venind și numele puzzle-ului.

Spre deosebire de Overlap însă, nu toate piesele sunt vizibile, jucătorul trebuind să activeze unul din cele cinci moduri de vedere disponibile (reprezentate de cinci culori), pentru a vedea o parte din fâșii și a le plasa la locul potrivit. Bineînțeles, există și o vedere de ansamblu, pentru ca jucătorul să se poată orienta mai eficient. Ca și Overlap, pare la prima vedere un simplu jigsaw puzzle, dar este un puzzle specific doar unui mediu virtual.

Ultimele două tipuri de puzzle-uri sunt și ele excelente, Pajitnov știind să păstreze ce-i mai bun spre final. Acestea sunt Lens Bender și Interlock, ambele foarte interesante ca și concept, dar și ca și execuție.

În Lens Bender, există mai multe lentile care distorsionează o anumită imagine. Uneori, aceste distorsiuni nu produc niciun efect, dar alteori, obiectul distorsionat se potrivește exact cu figurina care trebuie compusă în lentila clară din mijlocul ecranului de joc. Este un puzzle foarte abstract și mai dificil de explicat, dar foare sunt ușor de învățat. Odată ce-l stăpânești, este foarte distractiv.

Este și foarte ușor de rezolvat, unii ar putea spune prea ușor, datorită faptului că se poate recurge la tehnica „trial and error” pentru a-l rezolva, și nici nu e nevoie de multe mutări. Mie personal mi-a plăcut însă lejeritatea cu care se desfășoară, și mi-aș fi dorit să fie mai multe astfel de puzzle-uri. Lens Bender este, din păcate, cel mai rar din colecție.